Audi 80 problemer

Min mand og jeg har en Audi 80 2.0E fra 1990. Den er begyndt at te sig lidt trælst. Den kører op og ned i omdrejninger i de lave omdrejninger. Når man tager gassen af fx. i et sving eller rundkørsel, så kan den godt finde på helt at dø. Nu er den så begyndt at blive lidt besværlig at starte også. Jeg tror det er gasspjældspotentiometeret, men jeg har ladet mig fortælle at sådan en kan ikke købes separat. Man skal købe et helt gasspjæld, hvilket ifølge VW ikke føres længere. Ja, jeg siger næsten: gudskelov for det, for sådan en koster 6.500 inkl. moms. Det kan man jo købe en helt bil for i Tyskland og så bygge motoren over i vores egen. Er der nogen af jer, der erfaringer med sådan en bil? Og er mit gæt rigtigt?

Hilsen Henriette

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Henriette
Da du snakker gassp.potmeter, har du nok lidt forstand på mekanikken.
Pil ind.sug.slangen af spjældhuset og se efter om det er lukket til i sod.
Er det tilfældet kan det renses med en pensel dyppet i terpentin, eller en væske specielt lavet til formålet, hvor hovedbestandtdelen forøvrigt er
ja netop terpentin.
Skulle det være pot.metret, kan du sikkert finde et brugt spjældhus hos en hugger, som iøvrigt også bør gøres godt ren inden monteringen. Check også lige tomgangsventilen for sod m.m.
Mvh autoole
kan vi blive enige om at jerres bil er udstyret med motor styre system der heder KE MOTRONIC hvis det er så som ole skriver
og så skal i cheke gummi slangen mellem spjældhus rør til benzin mængde regulator det er den der sider en masse benzin rør på den skal være heltæt ellers synder den systemet og endelig sider der en lille slange på manifolet der forbinder et rør over til bremse forstærkeren den bliver meget tit blød og flækker
Mange tak for jeres råd smile Vi håber vi kan fikse det, for vi kan desværre ikke skaffe et brugt gasspjæld. Har ringet til huggeren, men de kunne ikke skaffe et.

Hilsen Henriette

Så er problemet sansynligvis fundet. Venturien i gasspjældet lå løst, og så gør den jo ikke det den skal. Så den er taget ud, og så bliver den drejet af og sat fast igen. Så skulle det vist være løst smile

Hilsen Henriette

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også