Isolering af loft på stald. Nyt spændende projekt

Hel alle.

Skal igang med et spændende projekt (synes jeg selvbiggrin ) og har brug for lidt hjælp.

Jeg har købt nedlagt landbrug hvortil der er en gammel staldbygning med hvelvinger som loft. Oven på loftet er der et loftrum som ikke er isoleret overhovedet.

Loftrummet er vel omkring 80 kvm. Dette vil jeg indrette til hjemmebiograf.

Jeg skal jo derfor have isoleret loftrummet bedst muligt.

Jeg skal også have bygget en væg op af gipsplader og sat gipsplader op "udenpå" tagpladerne.

Til dette projekt kommer sikkert flere spørgsmål hen ad vejen, men lige nu tænker jeg isolering.

Jeg har kigget på nettet og kan se at der er flere typer. Glasuld, Isover pg rockwool.

Hvilket vil I anbefale? Og er der flere typer indenfor samme mærke?

Gulvet består jo af de hvelvinger som danner loftet nedenunder. Dette skal jeg have gjort jævnt OG isoleres.
Har I gode råd til dette? Måske rockwool i bunden og nogle plader ovenpå?

Jeg poster lige nogle billeder af rummet senere. Håber I vil rage jer tid til at hjælpe med mit "lille" projektbiggrin
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu skal I ikke råbe i munden på hinanden wink
Det er jo ikke bare lige med det der gulv. Men vil tro du skal bruge nogle tærrenbats til at ligge under. Og så støbe ovenpå men ved ikke hvor meget højde du kan undvære. Husk og armere betonen.

Og med hensyn til væggene er det bare det du finder der er billigst men der skal jo meget isolering til sådan et lille rum. Men ville da bare ringe til de lokale trælast og få nogle priser på det.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Refleksiv isoleringen kan være løsningen. Det er kun 10 mm og kan bruges overalt så længe det er på den varme side. Det er brandklasse A og isolere som 200 mm alm isolering. På den måde kan du udnytte alle rummets detalger uden at bygge ekstra skelletter eller bruge en masse penge på tillægsmaterialer. Find det på www.st-thermohus.dk

Sune With Tryk Christensen
Myggenæsvej 15
8200 Århus N
6127 2166
[email protected]
www.st-thermohus.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis