ALADDIN tæppenål

Da jeg har interesse for gamle tekniske ting.
Er jeg blevet ejer af en sådan hånd sy maskine i messing efter sigende sjælden.
Der syes på hessian som er spændt ud på en ramme, er nok mest beregnet for små løbere og ligende.
maskinen holdes med den en hånd mens man drejer et håndsving med den anden garn tråden ligger løst ved siden, den arbejder sig så frem med små løkker på bagsiden.
Arbejdet bliver ikke så fint som jeg godt kunne tænke mig, måske fordi nålen er slidt garnet forkert,
Derfor ville det være dejligt hvis nogen havde lidt erfaring med en sådan tingest, hvor om det var mugligt at finde reserve dele eller havde nogle gode lings.

Mvh. Fussi.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Fussi.
Jeg tror du skal hendvende dig til Fredensborg Indkøbs central, de har alt til den slags værktøj.

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Hej Fussi.
Jeg tror du skal hendvende dig til Fredensborg Indkøbs central, de har alt til den slags værktøj.

V.h. Håndværkeren

Mener at Fredensborg er blevet opkøbt af Panduro, noget jeg har hørt fra de store nede fra pølsevognen, Smil
Kan det padsse at der ikke er nogen kvinder her der har prøvet at bruge en sådan djævel, som kan være mig behjælpelig med råd og vejledning.
Det blev noget være ynk det jeg fik lavet
Har fået at vide at Fredensborg indkøbssentral har skiftet navn til Panduro inkøb... for nogle år siden. men har fået en anden maskine som jeg kan bruge til reserve dele, så det prøver jeg
Annonce
Jeg tvivler på at Panduro har reservedele til en aladinnål, men prøv det.

Mine forældre havde en aladinnål, som jeg har brugt som barn. Den er desværre blevet lånt ud og aldrig kommet tilbage. Har selv et defekt eksemplar, som du måske kan bruge som reservedele.

Merete
Hej Merete.
Siger tak for dit flotte til bud, tror ikke jeg får brug for det.
Jeg er nu ejer af hele 3 styks og en fjerde er på vej, så mon ikke det er nok
Da det kun var af ren nysgerighed hvordan sådan en djævel fungerede
Er faktisk ved at få nogle ganske udmærkede resultater det hjalp gevaldig da jeg prøvede andre typer garn, har undersøgt Panduro der var ikke noget.

Mvh Fussi.
Hej Fussi
Jeg har arbejdet med aladdinnål og lavet et lille sekskantet tæppe udspændt på en ramme.
Jeg tegnede mønstret op og jeg lod nålens/apparatets fod "hvile" på hessianen - drejede på håndtaget og lader apparatet "køre" hen ad stoffet.
Hvis det ikke ser godt ud trækker jeg tråden op og begynder forfra.
husk at lægge næste trådrække tæt op af den du lige har lavet.
Håber det giver mening.
Med venlig hilsen
Anemormor
Hej Fussi
Jeg ved, at tråden her er gammel, men hvis du skulle være blevet træt af tæppemageri i mellem-tiden, så er jeg interesseret i at overtage dine nåle. Jeg laver små vægtæpper efter denne gamle metode med håndkraft til daglig og søger gode nåle, der virker 😊.
Mvh Stina
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis