Varme i Golf ll diesel

Jeg har en golf diesel fra 84 som ellers køre fint jeg har bare et lille
problem, når jeg køre på motorvejen omkring 120 --> så bliver motor næsten
rødgløden ihvertfald efter vandmåleren. Det der bare er underligt er at der
ikke er noget varme i varmeapperatet selv om vandet skulle være så varmt..
Håber at der er nogen der kan hjælpe mig

Hilsen
Thomas

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg vil råde dig til at få lavet fejlen så hurtigt som overhovedet muligt.
Det er efter alt sansynlighed din vandpumpe som er defekt og ikke cirkulerer
kølevandet.
Det kan hverken topstykke eller cylinder holde til ret længe før motoren
brænder sammen. Det kunne selvfølgelig også være at der bare ikke var
kølevand nok på.

--
Tom

Hej

Nej jeg mener stadig vandpumpen, selv om det lyder lidt mystisk med at
varmen kommer igen under 110 Km/t.

--
Tom

>Jeg har en golf diesel fra 84 som ellers køre fint jeg har bare et lille
>problem, når jeg køre på motorvejen omkring 120 --> så bliver motor næsten
>rødgløden ihvertfald efter vandmåleren. Det der bare er underligt er at der
>ikke er noget varme i varmeapperatet selv om vandet skulle være så varmt..
>Håber at der er nogen der kan hjælpe mig

Dette er typisk for mindre utæthed fra forbrændingskammer ud til kølevand,
måske bare toppakning. Det er den luft der kommer i kølevand der forhindre
varmeapp. i at virke.

Kan det også dke hvis der er en lille utæthed i en slange til vandet???
Prøv at fylde noget vand på din køler. Varmeapparatet fungerer som en radiator
hvor det varme vand fra motoren cirkuleres ind gennem kabinen. Hvis ikke der er
vand på systemet kommer der ikke noget varmt vand til varmeapparatet og motoren
bliver enormt varm da den ikke køles af. Husk for øvrigt at du kun bør
efterfylde på en kold motor, så du ikke risikerer en stråle gloende damp op i
hovedet.

Hygge..
Thomas

Hej

Jeg vil tro at vandpumpen sidder nede i bunden af motoren. Den plejer at
sidde i et aluminiumshus og den er drevet af kileremmen eller ribberemmen så
den burde være ret nem at finde.
Den er også hurtig at skifte hvis man kan løsne nogle skruer selv. Du skal
dog lige huske at vandet fosser ud når pumpen løsnes så en balje under bilen
er nok en god idé.

--
Tom

Det var da noget af et spring fra 82 -92.
Hvorfor så stort et spring..??
Hvis den på 82 grader har været i stykker, så den ikke åbner, så bliver
vandet varmt, da vandet ikke cirkulere.
Den på 92, kan godt ske virker, men 92 er højt.
Prøv evt. og tage den på 82 og kontroller om den dur.
Hvis du ikke ved hvordan, så kommer det her:

Kog noget vand, lig termostaten i - den skulle gerne åbne, og mål
temperaturen på vandet.
Når den lukker (hvis den overhoved åbner) noter temperaturen.
Den skulle, hvis den virker, gerne ligge tæt på 82 grader.
Hvis den ikke dur, så prøv at købe en ny på 82 grader og sæt den i.

Hvis ikke det er det, støtter Toms forslag med vandpumpen.
Du kan finde den ved, at følge slagen fra køleren - den nederste, så kommer du til vandpumpen.

Hvorfor varmen kommer igen under 110 km/t undre også mig.

--
Med venlig hilsen
Morten
Hej

Jeg sidder og tænker på om du nu også er sikker på at den termostat virker
eller om du har fået den sat rigtigt i?. Dette kunne jo også være årsagen.

--
Tom

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis