Starter ikke...

Så er den gal igen.. sad Min gamle SAAB 900 fra 88 vil ikke starte.
Lad mig starte fra begyndelsen: For nogle dage siden lagde jeg mærke til at batterilampen var begyndt at lyse, dog startede bilen fint igen nogle timer efter. Da jeg så stoppede efter ca. 20 min kørsel og kort efter ville startede igen, skete der ingenting selvom at lys og radio virkede fint.

Dagen efter prøvede jeg at starte bilen igen og det gik fint.

Så igår ville jeg på fisketur (smart?!) men jeg kørte lige ind på den første tank for at se om den ville starte igen.. og det ville den så ikke! Stadigvæk virkede lys og radio fint. Jeg fik en flink mand til at sætte startkabler på men uden resultat. Så ringede jeg til en kammerat der kom og fik mig trukket igang, nu kunne jeg køre men uden lys, blinklys, bremselys osv. Da jeg var kommet hjem gik motoren kort efter i stå og fra da af virkede kun centrallåsen.

Har I efter alle disse oplysninger, et bud på hvad fejlen kan være.

På forhånd tak!

- Christian
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Jeg har svaret på samme spørgsmål mange gange efterhånden, men pyt, "æ jør de jærn jæn gång te do"
Når din ladelampe lyser, er det tegn på at din generator ikke lader mere, du kan derfor kun bruge det strøm der er på batteriet.
Her er din starter den største forbruger, med små 100 A.
dit lys den næststørste og sidst dit tændingsanlæg.
Du kan derfor starte x antal gange hvorefter spændingen falder til et nivå hvor der ikke er nok, men nok til lys o.s.v
Var dette svar nok ????
Mvh autoole
Tak begge to, det lyder jo logisk nok smile men hvorfor reagere starteren ikke når jeg får startkabler på?
Tak for dit svar! Men kan du forklare mig hvorfor starteren ikke reagerer når jeg får startkabler på?
Hej igen
Lige en ting jeg ikke nævnte før, et dårlig stelkabel, eller dårlig forbindelse på starteren, kan godt give samme fejl.
Jeg er ikke sikker, men mener at B+ på generatoren går ned på starteren, og derfra på + polen på batteriet, kontroller derfor alle de tykke ledninger for ir eller dårlig forbindelser.
Lyser din ladelampe derefter stadig, er din generator defekt.
Vil din starter ikke med et fuldt opladet batteri, så prøv at give den et par dask med en hammer, dette vil i de fleste tilfælde hjælpe, og fortæller dermed at kullene snart er slidt op.
Håber at dette hjælper dig lidt.
Mvh autoole
Vil lige supplere Autoole med, at der nogle gange skal to til tricket med hammeren: Én som drejer nøglen, og én som dasker til starteren. Men virker det trick, er det ganske rigtigt tegn på slidte kul i starteren. Ved ikke om man kan skifte kullene på en Saab, på vores Peugeot 405 hed det en helt ny starter.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis