Hvad koster elarbejde????

Hej

Min kæreste og jeg har købt et hus på ca 100 m2, hvor der skal renoveres en del. Blandet andet har vi fået at vide at al el i hus er ulovligt (gamle stof ledning og slidte kontakter). Meningen er at vi vil rive alle el installation ned, samt eltavlen (Sorte gruppeafbrydere og ingen hpfi relæ) og få trukket helt nye ledninger.
Vi vil gerne have alle vores kontakter ind i væggene, hvor de i dag ligger uden på i rør.
Spørgsmålet er bare, hvad man nogenlunde skal regne med at det vil koste at få en elektrikker til at lave alt dette. Snakker vi 30.000 kr eller 100.000 kr????
Mange siger at vi skal ringe til 3 forskellige el firmaer og få et tilbud.
Men vi kunne godt tænke os at høre om der var nogen, som havde en ide om hvad det koster eller selv havde fået lavet noget lignende, så vi er lidt klædt på, når vi skal snakke med en elektrikker.

Hilsen
De nye husejere
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Ballerup25

Hej

Min kæreste og jeg har købt et hus på ca 100 m2, hvor der skal renoveres en del. Blandet andet har vi fået at vide at al el i hus er ulovligt (gamle stof ledning og slidte kontakter). Meningen er at vi vil rive alle el installation ned, samt eltavlen (Sorte gruppeafbrydere og ingen hpfi relæ) og få trukket helt nye ledninger.
Vi vil gerne have alle vores kontakter ind i væggene, hvor de i dag ligger uden på i rør.
Spørgsmålet er bare, hvad man nogenlunde skal regne med at det vil koste at få en elektrikker til at lave alt dette. Snakker vi 30.000 kr eller 100.000 kr????
Mange siger at vi skal ringe til 3 forskellige el firmaer og få et tilbud.
Men vi kunne godt tænke os at høre om der var nogen, som havde en ide om hvad det koster eller selv havde fået lavet noget lignende, så vi er lidt klædt på, når vi skal snakke med en elektrikker.

Hilsen
De nye husejere

Det er nu ikke forfærdeligt dyrt. Vil skyde på at i sagtens kan få et tilbud hjem på 50.000kr, i hvert fald i nordjylland, måske også billigere, men det kommer an på hvad i vælger, af type osv. For inteligente installationer koster noget mere. Og det kommer også lidt an på hvordan huset er bygget, men som sagt regn med 50.000kr
Jeg vil skyde på ca. 50-70.000,- - vel og mærket for det billigste af det billigste...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er nok ikke helt ude i skoven med de 50-70000.- men nok nærmere 70000 hvis alt skal ind i væggene, så skal der rilles en del og derefter mures, spartles og males..

mvh Simon
Tja, jeg har lige betalt omkring kr. 60.000,- for det samme, omend til 160 kvm, og jeg har endog selv lavet alt murer, maler og tømrer arbejdet (!) Men jeg har så også fået skiftet ALT hvad der var kobber i.

Fordelen er dog at nu man alligevel HAR rillefræseren fremme, så kan man ligeså godt lægge antenne, telefon, internet, IHC/EIB og centralstøvsuger ind i vægge, gulve og lofter. Det er en del arbejde, men man kan jo tage det i etaper, med mindre man absolut INSISTERER på at kontaker og lampeudtag skal sidde præcis de samme steder som de gamle, så bliver det jo LIDT svært at have to elektriske systemer kørende samtidigt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også