Kraftstik mv.

Hej,

I forlængelse af en køkkenrenovering står jeg med to gammeldags afbrydere (ledningen fra den tilsluttede maskine er sat i nedefra), som oprindelig var beregnet til opvaskemaskine og vaskemaskine.

Når jeg nu skrotter alle de gamle hvidevarer fra mit køkken, er der så nogen udfordringer i at forbinde min nye ovn til den ene og min opvaskemaskine til den anden. Såvidt som mit kendskab her går, så er rækkefølgen i stikket fra venstre 0 + fase + jord + fase + fase. Er der nogen regler for montering af faser fra ovn/opvaskemaskine (0 + jord giver jo sig selv smile ).

Afbryderne er nok ret gamle. Er der noget bedre at skifte dem ude med eller vil de være helt ok at bruge?

Hvad angår kogesektionen, så har der bare været monteret en samledåse hvor ledningerne har været samlet. Hvad er den bedste løsning her? Skal der sættes en afbryder på? Eller kan man sætte stik på - og i givet fald hvilken slags?

Jeg skal måske lige nævne at der er i alt tre grupper - en pr. kraftstik/samledåse - det er vel som det skal være?

Jeg ser frem til gode ideer fra hvem der læser dette.

På forhånd tak

Inger

/Inger

Hej, I forlængelse af en køkkenrenovering står... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tusind tak for bekræftelserne - dejligt at høre. Føler virkelig også i det her projekt at det er det "break" jeg har brug for med alle de udfordringer, jeg ellers har hygget mig med.smile

/Inger

/Inger

Hvis det absolut skal monteres med stik og ikke fastmonteres i dåser ville jeg personligt vælge at skifte til CEE-typen. Det har jeg gjort over hele huset.
Jeg har aldrig brudt mig om de danske kraftstik med små tætsiddende stikben.
Men indrømmet, - CEE stik er jo noget større, og kan være svære at placere i et køkken.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hej Hans,

Det lyder som en rigtig god ide - jeg vil lige se, hvordan det er med pladsen i forhold til det, for det er der, jeg har problemer.

Tak.

/Inger

obs: ang sikrings størelser hvis der er brugt 1,5kvt og der sider 10a sikringer må du udskifte disse med 13a max hvis det kniber. nu vi snakker el og du er ved og kigge på det og hvis du aligevel skal havde en eletrikker ud ville jeg nok få ham til og undersøge o du har et HPFI relæ, da dette bliver krav fra midt i 2008 (hvis de ikke laver fristen om igen) wink
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis