Skydeskiver

Hej
Jeg leder efter noget skum matriale til skyde skiver
da jeg skyder med en jagtbue.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ok, det er ikke den billigste løsning, men vi bruger flamingo (evt. kan du bruge overskydende isoleringsmaterialer hvis du har noget) når jeg skyder til måls. De holder selvfølgelig kun til så meget før de knækker sammen, men så tager man bare en ny.
Citat fra Twist

Ok, det er ikke den billigste løsning, men vi bruger flamingo (evt. kan du bruge overskydende isoleringsmaterialer hvis du har noget) når jeg skyder til måls. De holder selvfølgelig kun til så meget før de knækker sammen, men så tager man bare en ny.


Det jeg leder efter er noget skum som man kunne "støbe" i en kasse eller sådannet noget
Eller plader jeg skære til men de skal være rimeligt hårde??
Tja, hvis du laver en kasse af træ, og smører indersiden med voks, så burde du kunne fylde den med PU skum, det kan du skære til med en hobbykniv bagefter. Det bliver rimeligt hårdt. Men det er selvfølgelig lidt tidskrævende da skummen helst skal tørre op i et døgnstid.
Jeg ville også gå efter noget PU-skum - man kunne tage ned til grønthandleren og få fat i nogle flamingokasser som du kan fylde med PU, så behøver du heller ikke tænge så meget på at tage formen af igen.

Mvh.

René

Hvor meget tryk kan fugeskum lave?

Jeg tænkte på, at hvis man købte nogle figurballoner. Gav dem et skud fugeskum og bandt til, kan skummet så selv udvide ballonen til fuld størrelse?
Annonce
Det kan de for så vidt godt, men det er lidt svært at garantere at skummet ikke foretrækker at komme UD af ballonen istedet for at fylde den op. For skummet skal have luft for at udvidde sig.

Hvis du vil lave en figurballon, så skal du istedet først puste ballonen op med luft, siden give den et par lag papmache (avispapir og tapetklister). Når "ballonen" så er tør kan du fylde den med PU skum. Men tricket bliver nu nok at få den til ikke at springe indefra når man fylder for meget skum i. Det problem kan man dog løse ved at lave nogle "udluftningshuller" hvor overskydende skum vil løbe ud. Der skal man så bare skære fra når det er tørt. Det virker i hvert fald i en platikform... Så det burde også være muligt i en papform.
[Indlæg slettet]

Sniffer  
Ikke at jeg har forstand på dette, men halmkranse i forskellige størrelser, så de passer ind i hinanden kunne måske bruges og de vil kunne holde en god tid.

Sniffer  
Det er faktisk ikke luften der får PU skum til at expandere, men luftens fugtighed. Det er faktisk af den grund at det kan betale sig at sprøjte stedet der skal skummes op med en blomsterforstøver med vand i, så sker der noget for den femtyveører.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis