termostat bukh dv 10 ME

Hej
Termostaten er koblet ud.. grundet for varm motor?? Hvordan kobles den til igen?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skulle den da meget gerne gøre selv, og gør den ikke det så skal du have en ny !

V.h. Håndværkeren
Citat fra ernst

Hej
Termostaten er koblet ud.. grundet for varm motor?? Hvordan kobles den til igen?

Hvad mener du med at den har koblet ud, blokere den eller er der frit gennemløb hele tiden, hvis motoren har været meget varm er den simpelt hend eksploderet og så er der sansynligvis også sket andet detsvære.
Ret irenterende når nogle bruger, kaster bolden i luften og bare lader den blive svævende, og især når man så har brugt tid på at være behjælpelig Grarrr!
Ja.. det virker som om nogle får hjælp eller selv finder fejlen med gider så ikke at lige forklarer hvad der var galt.. og gøre andre klogere..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det kan jo være at der er en forklaring, ellers er der ikke andet at gøre en at lade være med at spille tid på indlæg der fra.
Har ellers været ansat i den brance i nogle år så de motore har jeg ret godt kendskab til.
Annonce
Hej.. Beklager at min tid er brændt sammen..
Termostatvanskelighederne var beskrevet sådan af sælger af båden. Det er en årg -74, saltvandskølet motor. En så gammel motor kan vel bryde sammen når som helst.. gennemtæring?. Problemer viser sig at være, at temperaturmåleren ikke slår særligt meget ud, men termostaten virker nok som den skal. Jeg har sejlet med båden i weekenden, hvor motoren fik lov til at arbejde 4 timer een dag og 5 timer den næste.. Stort set hele tiden med 90 - 95 % af kapaciteten. Den løb ikke varm vurderet ud fra en hånd på motoren og kølevandstemperaturen.
Den spilder lidt olie bag svinghjulet. Det ser ud som en pakdåse der skal skiftes, men svinghjulet skal afmonteres for at komme til.
Er der een af jer, der ud fra beskrivelsen kan se, hvorvidt temperaturmåleren virker, hvad skal den vise ved varm motor (nu viser den 50 - 60 grader)
Hvad kan jeg forvente.. kan motoren måske holde lidt endnu??
igen beklager jeg ulejligheden med den lange tid, inden jeg fik svaretsmile
Ok Ernst.
Det var nok også lige lidt håre ord, men for stå man bliver lidt skuffet når man bruger tid på at hjælpe og så der ingen rektion er, vi andre kan også have gavn af at høre hvordan problemer løses.
Det er 8år. siden jeg arbejde med det i ca. 9år. mener jeg har en værksteds mappe over den motor, vil kigge efter når jeg kommer hjem om ca 4 dage du høre nærmere.
Mvh. Fussi.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis