Kabel 400V

Hej
Jeg har en rundsav som bruger 400V.. Jeg har lidt besvær med at flytte saven rundt og vil gerne ha en forlængerledning til 400V.... Jeg kan få sådan en forlænger lavet af en bekendt...jeg er ikke elektriker... men hva for noget kabel skal jeg bruge??
Hvor mange kvadrat ??
Er der noget som er særlig godt...altså materialet tænker jeg på...Plastkabel eller gummi eller noget helt andet??
Sådan et kabel er frygteligt dyrt hvis jeg køber et færdigt kabel...så jeg kan vel spare lidt der??
Takker!!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
5x1,5 skulle være rigeligt til en rundsav. Ring da og hør den lokale elektriker hvad han skal have for nogle meter. Eller køb kablet og stikkene hver for sig i Harald Dyt-Båt eller lign.
Andre gange kan man finde et godt tilbud på dba.dk

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej
Hvordan rengør jeg bordet på min rundsav...bordet består af en galvaniseret plade... men den er lidt "anløbet"og ru... det hedder vel "oxyderet"
"iltet"...
Der er ikke rust på pladen.. men den skulle gerne være glat således at træet når jeg saver glider let hen over bordet....??
Citat fra Henrik H

Hej
Jeg har en rundsav som bruger 400V.. Jeg har lidt besvær med at flytte saven rundt og vil gerne ha en forlængerledning til 400V.... Jeg kan få sådan en forlænger lavet af en bekendt...jeg er ikke elektriker... men hva for noget kabel skal jeg bruge??
Hvor mange kvadrat ??
Er der noget som er særlig godt...altså materialet tænker jeg på...Plastkabel eller gummi eller noget helt andet??
Sådan et kabel er frygteligt dyrt hvis jeg køber et færdigt kabel...så jeg kan vel spare lidt der??
Takker!!


Hej

Det kommer an på motorens fuldlast strøm og ikke på driftspændingen.
Men hvis du bruger en 5x1,5 kvadrat kabel (gummikabel med CEE stik monteret) kan du forsikre med 16 A. Det er svarende til ca. 6400 Watt ved 400 Volt.
Men en alm. husmandssav skal kunne køre med et 5x1,5 kvadrat gummikabel.
Plastkabel duer ikke.

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis