Maling af beton

Hej,

I vores ejerforening skal vi til at have udskiftet vinduerne, og i denne forbindelse har vi tænkt os at male betonelementerne under vinduerne. Elementerne er allerede malede, men er dog stadig ret ru i overfladen. Jeg overvejede derfor om det var en god idé at sprøjtemale det? Jeg har hørt meget godt om Wagner W850E, bl.a. også herinde, ville det være et godt valg til opgaven?

Et billede af et af elementerne kan ses på:
http://www.cdefreelance.dk/~gregers/pic.jpg

På forhånd tak!
Gregers Poulsen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der virkelig slet ingen der har erfaring med sprøjtemaling, som har en holdning til om det er en god idé at investere i en pistol til projektet?

Gregers
Umiddelbart vil jeg tro, I kommer til at bruge mere tid på afdækning af siderne ift. til at bruge en god pensel. Så jeg ville ikke give mig i kast med det. Dernæst tror jeg, I skal op i en professionel model for at håndtere den type maling - alternativt skal det blandes så tyndt op, at I skal over det flere gange.....

Mvh.

Jan R.
........... jo den omtalte Wagner sprøjte er ganske udmærket ......... en såkaldt Fine-Coat pistol ............ yderst velegnet til radiator og andet lignende ..........
kan selvfølgelig også bruges udvendig men du får ikke særlig stor lagtykkelse på ......... brug i stedet en god pensel .......... radiatormodel med kort skaft og en god 15 cm rulle af de tynde ........... så får du et fint resultat .....
og husk så afrensning og slibning først ............

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også