Nedrensning af loft - Det var Sørens!!!

Hej Gør det selv folk!!

Jeg er ved at renoverer min entree, men er stødt på et problem.

jeg ville rense loftet for maling, og for at finde ud af hvordan og med hvilken metode gjorde jeg som følgende:

Jeg tog en våd klud, og prøvede at vaske overfladen. Der var ikke nogen hvad maling på kluden, så min konklusion var, at det måtte være plastmaling.

Jeg gjorde så det i går aftens, at jeg købte noget tapetklister i røverkøb (lorte butik forresten), og klaskede en masse på loftet, og så husholdningsfilm udenpå. Ideen var, som beskrevet flere steder her og på nettet, at bløde malingen op og så skrabe det væk.

I dag prøver jeg så, og malingen hænger hverken i flager, eller kan skrabes af. Den er ligeså hårdfør som før!

Hvad f...... gør jeg ?

Hilsen en ung herre i nød!! wink
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kommer jo lidt an på hvad du har planlagt at gøre ved det når malingen evt. var kommet af. Hvis det skal males igen er du da ihvertfald sikker på at der er god vedhæfning på underlaget og kan jo så bare male over. Det samme gælder hvis du skal spartle og sætte filt eller lign. Er der overhovedet grund til at få det af når det ikke er til at hugge eller stikke i ?
Ja. det er et godt spørgsmål?.

For det er bare for at få det plant når filten kommer op. Jeg er bare ikke sikker på, om filten ikke bare falder af hvis det bliver sat op. Det skal fuldspartles inden. Havde bare læst mig frem til, at det var altafgørende at alt blev renset ned.

Men jeg har læst flere steder på nettet, at man også kan bruge havregrød og brun sæbe?. Ved ikke om der er grund til at gå i krig med det?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du skal nok bare slibe det over og så spartle det op så det er jævnt. Men det skal være meget jævnt når der skal filt på det.
Hvis du smører sæbe bliver det noget grat at vaske det af igen inden der skal spartles.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Som jeg ved, så virker tricket med grød/klistser og overdækning ikke på plastmaling. Det virker kun på gammeldags maling (limmaling).

Så hvis det ikke hængerløst efter grødomslaget, så ville jeg bare vaske det i grundrens og så fuldspartle direkte ovenpå.

Vh, Silas
Det jeg ser du har gjort galt, er at du glemte at fylde Kaustisk soda i dit tapet klister.
Advarsel du skal bruge handsker og ansigts skærm når du arbejder med Kaustisk Soda, det er kraftigt ætsende.

V.h. Håndværkeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
OKay... jamen så giver jeg det en chance til.. Hvor meget kautisk soda skal der i i forhold til 1 liter vand?

Jeg kan jo eventuelt lige give en melding tilbage. Hvis det så heller ikke virker?
.............. man fjerner da ikke bare malingen for at fjerne den ......... hvis malingen hænger godt fast er det bare at vaske af med grundrens og så slibe inden du fortsætter videre .............

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
hvis det er en mindre entre. er det så ikke bare at smække en gips plade direkte ovenpå. det koster kun 13mm. i højden. og koster 40 kr. og så male den direkte uden tapesering.
Nå. Det med at rense det ned med kaustisk soda er droppet. Jeg ved ikke om det er besvaret værd når loftet er SÅ sejt som det er.

Så jeg har pudset det ned med teleskopstang og renset det med grundrens, og så får det en tur med spartel og så pudsning igen. Umiddelbart burde filten ikke falde ned når overfalden ikke er løs, men kan jo være jeg tager fejl.

Jeg tager chancen.

Steff
Nå. Det med at rense det ned med kaustisk soda er droppet. Jeg ved ikke om det er besvaret værd når loftet er SÅ sejt som det er.

Så jeg har pudset det ned med teleskopstang og renset det med grundrens, og så får det en tur med spartel og så pudsning igen. Umiddelbart burde filten ikke falde ned når overfalden ikke er løs, men kan jo være jeg tager fejl.

Jeg tager chancen.

Steff
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også