bedste kompakte skruemaskine?

Jeg har indset, at jeg mest har brug for en lille stærk skruemaskine og er faldet over disse to, begge med nyeste Li-teknologi:
Metabo Powermaxx 7,2 Li pro:
http://www.svaneisenkram.dk/514+powermax+med+lithium+batterier.htm
og Bosch GSR 10,8v-Li:
http://www.proffshop.dk/product.asp?product=171&sub=0&page=1

Er der nogle af jer som har kendskab til disse?

Jeg har kun kunne finde tests af Bosch´en, der her er den mindre powermaxx på 4,8 v overlegen mht. skruekraft og tid. Desuden levede de lille powermaxx slet ikke op til de angivede spec. hmt. tid og kraft, så jeg frygter, at det samme er tilfældet for 7,2 volts modellen.

vh peter
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Christian

Jeg købte den lille Matabo i januar måned, og jeg må sige jeg er meget imponeret jeg har, bare for at prøve den af skruet med den i en trælægte med 80x5 mm skruer, den gør faktisk uden besvær, tjek prisen i Bauehouse der fik jeg den for 1400,- med 5 års garanti.

Har 10 produkter fra Metabo og det virker og lækkert at holde i hånden
jeg bruger jævnligt den blå fra bosch på mit arbejde. En god lille kraftkarl, vejer ikke meget og den er til at komme til med. Jeg bruger den typisk til at samle havemøbler, køkken/bad udstillinger og lign. og så lader den op på kun en halv time. Den står osse helt klart på min ønskeseddel.
Vi har brugt den lille Bosch på mit arbejde i over et år, mange af dem kører 2-3 timer om dagen, vi har endnu ikke haft problemer, batterierne holder også endnu.

Den er så stærk, at den kan skrue M6 taptite (selvskærende) skruer i 2 mm. plade, jeg har nok skruet 5000 af disse i; når vi momentspænder trækker den ca. 10 NM.

Jeg har set den annonceret til ca. 700 kr.

Hilsen Aksel
Citat fra akselj

Jeg har set den annonceret til ca. 700 kr.

Hilsen Aksel


Kan du huske, hvor det var? Det billigste jeg har set den til er 1100 incl moms.

I øvrigt er jeg ikke så meget i tvivl om at bosch´en er god; spørgsmålet er snarere hvor god den er i forhold til metabo´en på 7,2 v, som i mine øjne er attraktiv pga 2,2 amp bat.!, samt at den fås med "vinkelskrue-forsats". Omvendt har den ikke arbejdslys ligesom Bosch´en

vh peter
Jeg har den lille Bosch - og er rigtig glad for den. Det er rigtigt hvad akselj siger - den kan fås billigere end det tilbud du har fundet der.

/THomas
Annonce
Bare husk at der er to modeller af den lille bosch!

Den "gamle" har et 1Ah batteri hvor i mod den nye har 1,3Ah batteri

Den "gamle" har ingen motorbremse, det har den nye

Den nye har derudover bit holder "låsering" hvilket er ret lækkert så bitten bliver hængende i.

og sidst men ikke mindst er motoren endnu stærkere i den nye.

Citat fra Thomas_K

Jeg har den lille Bosch - og er rigtig glad for den. Det er rigtigt hvad akselj siger - den kan fås billigere end det tilbud du har fundet der.

/THomas
Der følger et vinkel sæt med til metabo som jeg har haft meget glæde af og 2 stk hoveder, et til at bore med og et til at skrue, 5 år garanti på alt tæller også det gælder også batterier
Det blev den nye model af bosch GSR 10,8 med to 1,3 amp Li-batterier, bitsæt, taske og særskilt lygte til 110 pund (i alt 1210.72 kr. med lev.) hos https://www.toolstop.co.uk/, der indtil videre har givet rigtig god service.

I øvrigt tak til JAVIS for at gøre opmærksom på at, der findes to modeller af gsr 10,8 - det havde jeg ikke opdaget. De fleste danske netsteder sælger kun den gamle udgave, så vær opmærksom.

vh peter
jeg har en bosch GSR 10.8V-LI 1.0A mk1
en lille krafkarl.

nu en bosch GDR 10.8V-LI 1.3A en lille slagnøgle
den er voldelig i forhold til sin størelse med 100 nm.!
og lygten det er en lys kanon.! i forhold til størelse
lygten er bosch power-led 10.8V-LI
Citat fra stenoer

Det blev den nye model af bosch GSR 10,8 med to 1,3 amp Li-batterier, bitsæt, taske og særskilt lygte til 110 pund (i alt 1210.72 kr. med lev.) hos https://www.toolstop.co.uk/, der indtil videre har givet rigtig god service.

I øvrigt tak til JAVIS for at gøre opmærksom på at, der findes to modeller af gsr 10,8 - det havde jeg ikke opdaget. De fleste danske netsteder sælger kun den gamle udgave, så vær opmærksom.


Købe værktøj på en engelsk side...? Deres "strømnet" er ikke det samme som det danske vel? har du så bare en konverter så?
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis