tagsten og undertag

Kan det passe at jeg har hørt, at der findes nogle tagsten, der ligger så tæt at undertag er unødvendigt, såfremt ved i hvilke?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke lige svare på dit spørgsmål, kun sige at det er hørt før og det har også været tæt i et stykke tid, men efterhånden kunne mos og alger skubbe stenene fra hinanden, og så var det ikke tæt mer'. Få et undertag på.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ja du har hørt rigtigt, B&C laver nogle der hedder danflock, der er sat noget tætningsstrimmel på,der kan ånde,men de er en del dyrere end de almindelige og de er godkendt til at lægge uden undertag, men gør nu som lynæs skriver , læg et godt undertag , så slipper du for problemet med fygesne og små utætheder, god arbejdslyst!

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Yep og kønne der er de nu ikke. Men det er vist en stor smagssag.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg har et parti rød vingetegl med en svag farveafvigelse. Der er fuld garanti
61.50 kvm. afh. Stenene er brændt hårdt og ikke så modtagelig for alger mm.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Tak for svarende....Man kunne jo håbe.

Jeg har ca 500 m2 staldbygninger med netop betonsten uden undertag. Min drøm er med tiden at få renoveret nogle af disse bygninger, så de kan bruges til hobbyrum, værksted og ikke mindst et tørt høloft.

Første skridt må jo være at sørge for at rummene kan holde sig tørre, men synes dog lige at det er et kæmpe projekt, for noget, der ikke er et hovedhus.

Er det så muligt eventuelt at fuge skidtet indefra. Mener da at have læst en tråd herinde fra om netop dette.
Hej.

Det skal jo lige siges, tagsten er Aldrig 100% tætte, de skal lige mættes med vand. og derfor er undertaget meget vigtig for konstruktion.

Mvh Morten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis