Hvor stor

Undertegnede vil geerne anskaffe mig en computer/harddisk til spil. Vil gerne prøve flysimulator-spil. jeg er ikke klar over hvor stor en harddisk der skal til for at det virker. Nogen der har et bud på det.

VH
ib
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min computer har en AMD sempron (tm) prosessor 3000+ 1,61GHz
og 1024 mb, ram, og det er altså lige i underkanten, den kan lige og lige trække microsoft flight simulator X DEMO, med høj grafik, men så skal ALLE andre programmer altså også være lukkede. Så mindst 2 gb ram og en 320 gb harddisk ville være rigeligt, sørg for et godt grafikkort, for at få den bedste oplevelse af spillet, for ved min er selv stregerne på banen stiplede og det er ikke meningen.

2. pc fra venstre er jeg sikker på ville kunne klare det.

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsdt_420?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs


 

Min computer har en AMD sempron (tm) prosessor 3000+ 1,61GHz
og 1024 mb, ram, og det er altså lige i underkanten, den kan lige og lige trække microsoft flight simulator X DEMO, med høj grafik, men så skal ALLE andre programmer altså også være lukkede. Så mindst 2 gb ram og en 320 gb harddisk ville være rigeligt, sørg for et godt grafikkort, for at få den bedste oplevelse af spillet, for ved min er selv stregerne på banen stiplede og det er ikke meningen.

2. pc fra venstre er jeg sikker på ville kunne klare det.

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsdt_420?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs


 

Glem det med harddisken, de fleste idag alligevel alt for store til dit behov, og nede i et fornuftigt prisleje.

Du skal være opmærksom på RAM og grafikkort og processor.

Køb min. 2GB DDR2 PC6400 Ram (Men det er vist også svært at få mindre idag.)

Er ikke lige inde i hvilke grafikkort, der er fornuftige, men gå efter et pci express. Hvis du overhovedet kan få andet idag.
Et økonomisk grafikkort der holder, er et kort, der har været på markedet i ca 3 -5 måneder, her taber det nemlig væsentlig i værdi, og du har stadig et kort, der kan holde i lang tid til dit behov. (eks. 512MB GeForce 9600GT)

Processoren bør være min 4000+ ( Athlon64 4200+ X2 kan fåes for under 500kr).

Og lad så være med at spare penge på skærmen... Der er den, der holder værdien længst tid af alle dine komponenter.

P.S Hvis du køber en færdigbygget pc, så hør om du kan få windows XP istedet for Windows Vista...ellers skaf det.
Systemet grossmann linker til ser ganske fornuftigt ud.. Ville måske udskifte dvd-drevet med en dvd-brænder.. Forskellen er 211 kr.. Den er altid rart at have en brænder..

Sidder selv med en Duo Core2 2ghz bærbar med 2gb ram (kan ikke huske hastigheden) og et GeForce 7600 go 512 mb.. Den har ikke haft problemer endnu med at trække spil (har dog ikke prøvet nogle flysimulatorer, men er igang med at hente MS flight sim demoen ned)..

Mvh

Mark Herskind

Annonce
Det hele kommer i sidste ende an på hvor mange penge du har tænkt dig at ofre. Hvad er dit budget 2-3-4000 kr? Så skal jeg nok sætte en fornuftig computer sammen til dig.
Det er nemlig rigtig, Min er elendig (efter min mening) selvom den kun lige er ca. et år gammel. Der sker jo en hel masse indenfor computere, så du må regne med at efter et par år er det ved at være tid til at få ny, eller i det mindste udskifte noget i den nuværende.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis