Sand til terasse.

Hej allesammen.

håber der er noget der kan hjælpe mig.

jeg skal til at ligge 40m2 terasse, men har lidt svært ved at finde ud af hvor dybt jeg skal grave ned og hvormeget sand/grus jeg skal have og hvilken slags sand jeg skal have.

håber i kan hjælpe mig. smile

Mvh

Tomas

Tomas

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En lidt misvisende titel. Men når du skal lave en terrasse, så går jeg ud fra at du ikke skal have biler eller lign. på den. Du kan derfor "nøjes" med flg:

Grav ca. 10-12 cm ned, og gerne i nogenlunde niveau. Udlæg en fiberdug, læg herefter 4-6 cm stabilgrus, og stamp det grundigt. Herefter lægger du dine nye sten (som vel er ca. 5-6 cm tykke), og tilsidst så strøer du fugesand ud på fliserne og fejer det ned i revnerne.

Så regn du bare med 2 kubikmeter stabilgrus til 40 kvm terrasse, plus 50-100 liter fugesand.

Der er nok dem der vil mene at 4-6 cm grus er i overkanten til en terrasse, men det er lettere at arette laget hvis det har en vis tykkelse.

Husk også at du må IKKE have fald ind mod huset, da din forsikring ellers ikke vil dække en evt. skade pga. vandindtrængning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også