I morges da jeg startede dytten, var det som enhver anden morgen, den startede uden problemer og jeg kørte vel tilfreds afsted på arbejde. Da jeg kommer ud på motorvejen begynder batteri indikatoren at lyse. Jeg tænker: skide være med det, den kører nu så, jeg skal da nok komme frem på arbejde. Efter ca. 40 km på motorvejen begynder bremse indikatoren (Hedder det dét?) at lyse. Dette virker naturligvis underligt, så jeg beslutter mig for at teste bremserne når jeg kommer på arbejde (stor plads med enkelte lastbiler holdende). Jeg tester bremserne og de virker upåklageligt.
Nå, jeg parkerer bilen, men inden jeg slukker, åbner jeg døren og lytter til motoren. Den små "hoster". Selvom jeg føler mig lidt utryg ved situationen, slukker jeg, og går på arbejde.
Timerne går og jeg får da også fri igen (sjovt nok).
Da jeg starter bilen lyser indikatorerne stadigvæk, men bilen hoster ikke mere. Jeg kører hjemad og får motorvejs strækningen overstået. Da jeg kører af motorvejen kigger jeg lige ned på benzin måleren, og opdager at jeg tilsyneladende har brugt en halv tankfuld benzin på 40 km. WHAAAT!?!?!?
Nu bliver jeg altså lidt nervøs da den er lige under den røde streg. Ved det første lyskryds er der rødt, så jeg stopper op. motoren kører rimelig højt i tomgang (der er ikke omdrejnings tæller, så jeg kan ikke sige hvad den lå på). Et let tryk på speederen, og så går motoren ned igen. 10 sek. senere er den tilbage hvor den var. Det grønne lys viser sig og jeg begynder at køre. Nu hakker, hopper og danser motoren helt vildt indtil jeg kommer vel op i omdrejninger, men gør det kun i 1. og 2. gear. For at slippe for det hakkeri er jeg nødt til at file på koblingen, så motoren holder sig i relativt høje omdrejninger, og hold da op hvor det piner mig.
Hvad i alverden er der dog gået galt. Den skal til mekaniker, men er der nogle af jer kloge aager der har en idé om hvad dette kan være?
Mvh
Frenzy
ps. bilen er en Astra 1,6i fra 1992 med 291000 km på tælleren, så jo det er en gammel svend.