akku boremaskine til 1000 kr

jeg skal købe en boremaskine og har 1000 kr den skal bruges til små opgaver i huset/hobby brug men det må gerne være noget der kan holde i længere tid så meget kvalitet så muligt som jeg kan få for de penge.. er der nogle der kan hjælpe??
jeg skal købe en boremaskine og har 1000 kr den... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan også kigge efter en brugt De Walt 18v 3.0Ah XRP med slag, på dba.dk. Den maskine opfylder alle dine behov.....Den jeg har kan sagtens røre en spand fliseklæb op og bore i beton og den slags.... Men de er dyre fra ny.

Anders
I min jegt på en billig Bosch GSR 10,8v-Li fandt jeg dette super tilbud:
http://www.nettobuild.dk/shop/bosch-gsr-14-8543p.html
Godt nok kun et batteri, men du skal også virkelig bruge den meget for at 2 er nødvendigt, specielt når det er på hele 2,6 amp og af god kvalitet (NiMH). Fuld opladning tager desuden kun 30 min.
Jeg ville vælge denne frem for de øvrigt nævnte

vh peter
Jeg vil mene du skal købe en a Bosch nye Li-on maskiner, de er rigtig handy rimelig stærke, har indbygget lys og vigtigst af alt: den kan ligge længe uden at tabe strøm!! Du kan enten kigge efter 14,4 V den står til 800,- ellers kan du gå efter den noget større 18 V til 999,- Jeg har selv 14,4V og er rigtig glad for den, der er altid strøm på den når man skal bruge den, og den gir ikke sådan lige op..!

Bare lige min kommentar smile
Har en 18 v Bosch li - den er totalt perfekt til LDS opgaver i næsten enhver størrelse.

Enig i at den holder strøm, lader hurtigt op og ikke giver op sådan lige...

Dejlig maskine......... og godt køb

/lassemor

......Giraffer er smukke.......
Citat fra KimArndt

Jeg vil mene du skal købe en a Bosch nye Li-on maskiner, de er rigtig handy rimelig stærke, har indbygget lys og vigtigst af alt: den kan ligge længe uden at tabe strøm!! Du kan enten kigge efter 14,4 V den står til 800,- ellers kan du gå efter den noget større 18 V til 999,- Jeg har selv 14,4V og er rigtig glad for den, der er altid strøm på den når man skal bruge den, og den gir ikke sådan lige op..!

Bare lige min kommentar smile


Det er rigtigt at Li-batterier er at foretrække af ovennævnte grunde, men jeg vil nu mene at selve maskinens kvalitet og kraft er vigtigst. Og her er der lang vej fra de grønne Bosch med Li som nævnes og til den blå prof serie fra Bosch som jeg ref. til. Jeg ville i hvert fald ikke tøve med at give 200 kr. ekstra for en prof. maskine med et helt andet moment, samlekvalitet og gearhus i metal. Med tiden (år) kan man altid købe et nyt OEM Li-batteri til den prof. blå Bosch, mens det ikke er sikkert, at "de grønne" lever længe nok til batteri skift (I øvrigt mener jeg ikke at Li-batteriers levetid er markant længere end et kvalitets NiMH. Mit 5 år gamle devalt NiMH har i hvert fald ikke mærkbart mistet pusten)

vh peter
Annonce
Citat fra stenoer

Det er rigtigt at Li-batterier er at foretrække af ovennævnte grunde, men jeg vil nu mene at selve maskinens kvalitet og kraft er vigtigst. Og her er der lang vej fra de grønne Bosch med Li som nævnes og til den blå prof serie fra Bosch som jeg ref. til. Jeg ville i hvert fald ikke tøve med at give 200 kr. ekstra for en prof. maskine med et helt andet moment, samlekvalitet og gearhus i metal. Med tiden (år) kan man altid købe et nyt OEM Li-batteri til den prof. blå Bosch, mens det ikke er sikkert, at "de grønne" lever længe nok til batteri skift (I øvrigt mener jeg ikke at Li-batteriers levetid er markant længere end et kvalitets NiMH. Mit 5 år gamle devalt NiMH har i hvert fald ikke mærkbart mistet pusten)

Ja, det har du bestemt ret i, der er selvfølgelig lang vej fra den blå serie til den grønne, men det er der også mht. prisen!

Men som der står i det første indlg:
Citat fra brings

jeg skal købe en boremaskine og har 1000 kr den skal bruges til små opgaver i huset/hobby brug men det må gerne være noget der kan holde i længere tid så meget kvalitet så muligt som jeg kan få for de penge.. er der nogle der kan hjælpe??

Idet han efterspørger en maskine til omkring 1000kr, og den kun skal bruges til mindre opgaver i hjemmet, vil jeg mene det er totalt overkill at købe en i den blå serie, iden du reelt køber noget du aldrig nogensinde får brug for. Som du sikkert ved, er den blå serie henvendt primært til håndværker er bruger maskinen 8 timer/5 dage om ugen..

Mht. din påstand om NiHm batterier vs. Li-On, så kan jeg herken be- eller afkræfte den, da jeg ikke har ejet nogen "kvalitets Ni-Hm batterier" - idet jeg formoder at det er batterier fra Dewalt, Makita, Blå Bosch, Metabo mv.? Eneste jeg kan sige er, at der i hvert fald altid er strøm på mit Li-on batteri når jeg har brug for det, og ikke i modsætning til de Ni-Hm i de lidt billigere maskiner jeg har - de er sgu altid flade når man lige skal bruge den..

Så konklusion:
Køb den omtalte Bosch i den Grøn serie med Li-on batteri hvis du vil have strøm på maskinen når du skal bruge den og okay kvalitet til for dine 1000 kr;
Eller køb en i den Blå Serie med Ni-Hm batteri, hvis du vil have mere trækkraft og blære effekt end du egentlig har brug for, men at der typpisk ikke er strøm på batteriet når det har stået i kassen et godt stykke tid..
er selv på jagt efter en fornuftig akku skruemaskine, derfor faldt jeg over tråden her.

En lille korrektion med hensyn til batterierne(for selve maskinen har jeg ikke forstand påwink

Der er 3 typer batterier:
NiCD - De billige.. Powercraft, Selekta og den slags. Kan ikke slatladdes, mister styrken med tiden og aflader sig selv.

NiMH - Kan slatladdes, aflader ikke så meget, mister ikke så meget styrke med tiden.

Li-Ion - Lettere end de 2 første, mister ikke styrke med tiden. Dyrere.

Personligt ville jeg ikke være ked at at vælge et NiMH batteri, men jeg vil holde mig LANGT væk fra NiCD batterier.
Der er nu en del mærkevarer som er blevet / stadig bliver leveret med NiCd batterier, og en væsentlig forskel til "forsvar" for NiCd ift NiMh er, at NiCd kan klare op til 1500 genopladninger mod 300-500 for et NiMh-batteri, mens NiMh-batteriets styrke rigtigt nok ikke aftager så hurtigt som NiCd.

Tjek evt. Forbrugerrådets artikel om batterityper og test af akkumaskiner på Tænk's hjemmeside www.taenk.dk under test.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis