hjælp myra 25 eller albin 25

hejsa jeg skriver for at få at vide hvad for en båd der egner sig bedst til en familie på to voksne og hvad for en man for mest glæde ud af og har et vagl mellem to både som er en

Mærke
Myra 25
Byggeår
1978

Skrogmateriale
Glasfiber

Antal køjepladser
5

Motorfabrikat
Perkins

HK
48,00

Type
Diesel

Antal cylindre
4

Drevtype
Skrueaksel

Motor årgang
1978

Bådens tilstand
Mekanisk god stand.

den anden er en

albin 25
Materiale:galsfiberKøjepladser:4 sLængde:7,65 mBredd:2.35 mMotortype:inedenborsmortorMotorfabrikat:AlbinMotorstørrelse:21 hkAntal motorer:1Motorens årsmodel:1971Brændstof:DieselAfkøling:saltvandsAntal ejere:4 Stand:godstand
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er dine forudsætninger - og hvad er "fruens" ønsker?
Har du være ude og se på bådene? - hvilken en følte du dig bedst tilpas i? Hvilken en følte "fruen" sig bedst tilpas i? - hvad er din egen mavefornemmelse? Kender du "en" som kan kigge begge både efter for dig? - og i hvilken skal du senest lægge en mortor i til 50.000? (Og hvor mange herinde tror du seriøst på, har haft begge bådtyper, og kan rådgive dig ud fra egne erfaringer?)

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Citat fra Gerhard

Hvad er dine forudsætninger - og hvad er "fruens" ønsker?
Har du være ude og se på bådene? - hvilken en følte du dig bedst tilpas i? Hvilken en følte "fruen" sig bedst tilpas i? - hvad er din egen mavefornemmelse? Kender du "en" som kan kigge begge både efter for dig? - og i hvilken skal du senest lægge en mortor i til 50.000? (Og hvor mange herinde tror du seriøst på, har haft begge bådtyper, og kan rådgive dig ud fra egne erfaringer?)


migog fruen syntes sos best til pas i albinen der var mere plads og højt til loftet den ene båd albinen skal nok have en ny motor men tror selv det bliver albinen
hvis du ser på vægtforskellen, 600kg, kunne det tyde på at der er mere gods i en Myra. Albinen er lavet på billigst tænkelig måde ( sprøjtestøbt glasfiber ) men se ud til at holde alligevel.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
rolleyes
Citat fra lynæs

hvis du ser på vægtforskellen, 600kg, kunne det tyde på at der er mere gods i en Myra. Albinen er lavet på billigst tænkelig måde ( sprøjtestøbt glasfiber ) men se ud til at holde alligevel.


ja det ser sådan ud men mit barnebarn på 15 snart 16 vil helt vildt gerne have en albin 25 så jeg tror jeg køber den og når jeg bliver træt af den for han den så men han skal først have taget sit dulighedsbevisbiggrin
Citat fra odder 27

rolleyes

ja det ser sådan ud men mit barnebarn på 15 snart 16 vil helt vildt gerne have en albin 25 biggrin
Det er et fornuftigt barnebarn du har
Jeg var selv på udkik efter de samme to både og valgte en Albin,ikke på grund af at noget skulle være tungere eller bedre end noget andet men fordi jeg kunne lide den og så var udvalget større og priserne lavere i Sverige,jeg tænkte at når en båd kunne sejle rundt i 35 år uden de store skader så kunne den nok også holde min tid ud.
René
Annonce
Vi kender ikke sejlegenskaberne hos Myra'en, og har heller ikke nogen 'mavefornemmelse', da vi aldrig har været i én.

Men Myra'en har en nyere motor, med over dobbelt så mange hypper, og med 4 cyl. burde den alt andet lige give en roligere motorgang. Desuden er Perkins nok nemmere at skaffe stumper til, end Albins AD21.

Til gengæld er Albin'en formodentlig så meget billigere (skal vel koste i omegnen af 100.000 mod Myraens 160.000), at der er råd til at smide en fabriksny Penta eller Yanmar i.

Vi har aldrig fortrudt, at vi købte vores Albin, det er en rar båd at være i, den bjærger sig godt i krap sø, bakker som en beruset svensk elg, er sidevindsfølsom ved havnemanøvrer, med andre ord rigtig charmerende at sejle...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

vi købte albin 25 sidste år i maj, men det var jo ikke alletiders sommer, så fik vel sejlet ca 50 timer, men vi er utrolig glade for vores, og man har et eventyrlig godt udsyn når man sidder til rors. Vi er dog så heldige, at der ligger en spritny (400) timer solediesel i. Har ikke sejlet myra, men føler, man får klaustrofobi ved roret i en sådan
ja det er nogle gode argumenter men satser jo også selv mest på albinen men hvor kan man finde en billig ny moter til en henne og hvad størelseconfused
ved ikke hvor du finder en billig motor, da alt maritimt koster en mindre nationalformue, men vil til gengæld sige at vores solediesel (3 cyl) ligesom flere yanmar diesel er, næsten ikke bruger brændstof. Perkins er skam også en fornuftig motor, men har altid haft ry for at revne i topstykket, og dette koster også en formue
Citat fra Torben Fugl

ved ikke hvor du finder en billig motor, da alt maritimt koster en mindre nationalformue, men vil til gengæld sige at vores solediesel (3 cyl) ligesom flere yanmar diesel er, næsten ikke bruger brændstof. Perkins er skam også en fornuftig motor, men har altid haft ry for at revne i topstykket, og dette koster også en formue


ja men har kigget lidt på en aole diesel mini 44 med 42 hk men ved ikke om det er for mange heste
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis