nyt tag må jeg hører din erfaring.

Hej der ude.
Jeg går i tag tanker, jeg har b7 eternit på nu men ville gerne ha nogle tagsten af en slags, men er lidt usikker på hvad jeg skal vælge, de skal være langtids holdbare ligge fast og hvad med undertag? jeg har hørt mange historier om sten der larmer og undertag der kan lave støj når det blæser.
Det skal lige siges at huset ligger 1.5 km fra jylands vestkyst oppe i vendsydsel så her blæser det jævnligt en pellikanwink

Hvad skal jeg vælge??
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hey madmax

Lyder spændende med dit projekt
Jeg kender ikke så meget til tegl, men du skal lige kontrollere om din spær konstruktion kun kan bære et let tag som B7 eternit jo er, da tegl tag er et tungt tag.
Det bedste undertag efter min mening er Østen plade med et lag tagpap, men det er nok også det dyreste..

Hyg
Hilsen Madsen
Skiftede fra B6 til Ibf Dobbel-S med undertag af fiberdug.

Bor også kun ca. 10km fra vesterhavet, med der til hørende Pelikaner og der er ingen ting til at give læ her, men det hele har holdt, til alle de storme der har været den her vinter, dog er stene ekstra sikret mod vest mener ibf anbefalede binder på hver 3 sten mod vest, har vi sat på hver 2 sten i stedet.

Ang larm. ja mit kan man godt høre vinden i undertaget i et hjørne ude i laden, så der må mangle en undertagsstrammer synes ellers vi satte så mange på. her inde i huset kan man ikke høre noget larm.

Vi satte også nye spær på selve huset i laden var det så kraftig en konstruktion, så den kunne bære sten i stedet.

Men det var et rigtigt stort arbejde. 4 måneder tog det om at lave 440kvm tag, og der var ikke mange fridage i mellem.
Jeg skulle mene at spærene på stuehuset skulle kunne bære tegl da huset oprendeligt er bygget med tegl. men på mine udbygninger er der jo lidt langt mellem spærende men der er min plan at der skal et ståltag på med teglstens profil istedet for de gamle pandeplader.
Jeg er lidt i tvivl om der skal undertag på der hvor jeg vil ha ståltag? bygningerne er ikke opvarmet og der kommer da også kondens på pandepladerne engang imellem men det er ikke det store problem.
Hej

Det lyder som Huntonit kunne være en løsning, som et fast underlag. Det er desuden diffusionsåbent.
Der er skrevet en del om det tidligere, prøv at bruge søgefunktionen og søg på "huntonit".
Jeg skal igang med lignende projekt og har før arbejdet med disse plader, som er lette at arbejde med.

Held og lykke

Mvh Mhoff
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis