Fastbrændt mælk

Hejsa,
Junior ville lige varme lidt mælk i min ynglingsgryde..han glemte det naturligvis og nu er det helt brændt fast i bunden.
Har prøvet at lade den stå i blød i brun sæbe natten over. Ingen virkning. Har prøve en blanding af vaskemaskinpulver og kalkfjerner - ingen virkning.
Nogen der har en metode der virker ?
På forhånd tak !
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Hejsa, Junior ville lige varme lidt mælk i min... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ikke noget med at klorin og afløbsrens er noget af det værste man kan blande sammen - vi snakker seriøst giftige gasser - kan ikke huske om det er syren der frigiver kloren eller om det er noget andet.

Green

Man bør i princippet ikke blande kemikalier, da der kan ske uheldige ting.
For klorins vedkommende er det syre som udløser giftige klordampe hvis stofferne blandes. Afløbsrens er stærkt basisk så i princippet skulle der ikke ske noget ved en blanding med klorin - men som sagt - lad være med at blande.

mvh
gug
Enig.
Det er så feks wc rens og klorin der er NO NO!.
Kan meget muligt være at de forskellige kemikalier virker fint hver for sig. Tror at afløbsrensen eller salmiakspiritussen havde været nok. Afløbsrens kan især spalte proteiner.

mvh jan
jeg har hørt at afløbsrens og klorin laver så giftige dampe at man kan dø af at indånde det fordi man får vand i lungerne

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja, du kan riskere at danne en klorgas (ligesom den der blev brugt i undergrundsbanerne i tokyo for nogle år siden). Det er derfor meget vigtigt at man holder sine kemikalier i et lufttæt miljø som også vangsoe nu gjorde, og som du selv er inde på, så skal man ikke bare blande løs af dem. Det kan give nogle meget uhensigtsmæssige blandinger. De fleste have ejere er ikke klar over det, men en uheldig blanding af gødning og nogle normale kemikalier som der står i de fleste garager, som jeg ikke vil oplyse om af hensyn til vores alles sikkerhed, kan altså blive rent eksplosivt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis