syn af træk - mit værksted er lukket...

Hejsa.

Jeg fik for en måneds tid siden monteret en trækkrog på min renault megane.
Det skal siges, at det ikke var et autoriseret Renault-værksted, men de var dygtige og reelle, og jeg har brugt dem i mange år.
Desværre er deres lejekontrakt blevet sagt op, og de er nu lukket.

Men hvad gør jeg med min nye trækkrog ift. syn (Renaulten er fra 2002), da værkstedet sagde jeg selv skulle ordne det.
Kan godt med stort besvær få fat i ejeren af værkstedet, da han er en bekendt af min far, men er der noget behov for det?

Med venlig hilsen

Lasse
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kør forbi dit lokale synssted og slip en plov så er dit problem løst.
Alternativt kan en momsregistreret(spørg mig ikke hvad en jydekrog og moms har med hinanden at gøre)person udfylde en dertil indrettet formular så kan du slippe for synet(jeg tror nok det afhænger af hvor gammel bilen er)men et syn af din bil skulle ikke være det store problem.
Derefter skal du på komunen og i dit forsikringsselskab og fortælle dem at du har fået krog.
René
Den med at kommunen skal have at vide at man har trækkrog, den er da vist ny?
Men man ved jo aldrig, der kommer jo flere og flere regler.:o

Iøvrigt, hvis du får foretaget et registreringssyn, (som det hedder i dette tilfælde) kan det spare dig for det lovpligtige, hvis du er indenfor et "synsvindue", som de siger, tidsmæssigt intil næste syn.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Citat fra HansW

Den med at kummunen skal have at vide at man har trækkrog, den er da vist ny?
Ja undskyld men i min naivitet troede jeg at grunden til at der var monteret en krog,var at der skulle noget på slæb,men helt klart at hvis manden ikke vil have ændret sin registreringsattest så skal han da bare undlade denne detalje og samtidigt springe synet over for hvorfor syne en krog man ikke vil have registreret?
René
Citat fra Fladder

registrering foregår hos SKAT
Ja det gør det også men så er det en god ide at tage en stor madpakke med.
René
For lige at summe op.

1) Jeg skal først besøge et synssted - det er FDM med flere ikke?
2) Jeg kører forbi registreingskontoret hos Skat og får lavet papirarbejdet - sker den slags virkelig ikke selv..kan FDM ikke indberette at der er kommet krog på?

Med venlig hilsen
Lasse
Den sidste krog jeg fik monteret blev synet (husk at sige at det er et registreringssyn) og det der blev tjekket mindst var trækkrogen sjovt nok.

Synsmanden udfyldte papirerne til den ændrede registreringsattest, som jeg senere fik tilsendt. Det eneste papirarbejde jeg fik ud af det var vedrørende min forsikring.
Citat fra essalj

For lige at summe op.

1) Jeg skal først besøge et synssted - det er FDM med flere ikke?
2) Jeg kører forbi registreingskontoret hos Skat og får lavet papirarbejdet - sker den slags virkelig ikke selv..kan FDM ikke indberette at der er kommet krog på?

Med venlig hilsen
Lasse


1. Ja, du skal først til et synssted - f.eks. FDM, APPLUS eller andet godkendt synssted

2. Du skal så til SKAT med synsattesten og din forsikringsanmeldelse (fås hos dit selskab)

Med venlig hilsen

Fladder
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis