Ingen lyd ud af PCén.

Åhhh... Håber i ka´hjælpe mig.

Har rydet op på min PC, og slætten en masse filer som ikke var benyttet i laaang tid.

Øv øv... Det sku´jeg ikke ha´gjort !. sad , for derefter har jeg ikke ku´få lyd ud af højtalerne, som er tilsluttet PCén.

Den kommer højst med nogle ynkelige "Beeeeb" fra selve PCén, -ikke højtalerne.

Har været inde i "skraldespanden" og genetablerer alle filer, -uden held.

Har genstartet PCén til et tidligerer tidspunkt, -oss´uden held.

Jeg er bange for at jeg har fået slættet driveren, eller forbindelsen til lydkortet. *Suk* sad

Har i en løsning ... Helst uden jeg skal "reebooté" og geninstallerer alting ?.

Et godt forår, til jer allesammen !.
Lyngs.

DK-Miljø
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm.. Det kan være flere ting.. Nu ved jeg ikke hvor stort dit kendskab til computere er, så vi tager bare hvad jeg lige kan finde på..

1) Har du fået skruet ned/slukket for lyden i windows?
I bunden til højre af din skærm er der en flok små ikoner.. Prøv at højre klik og vælg "Åbn indstillinger for lydstyrke" på det lille icon der forestiller en højtaler.. Det er lidt forskelligt hvad tingene hedder derinde.. Ved mig hedder de vigtige "Overordnet" og "Wave".. Der skal være skruet lidt op, og der må ikke være kryds i "slå fra"
Har du ikke iconet med højtaleren, så gå ind i dit kontrolpanel og ind i "lyde og lydenheder" og ving af ved "Vis icon for Lydstyrke i proceslinjen"..

2) Mistet et codec?
Det her kommer an på hvilke filer du forsøger at afspille..

3) Fået slettet driveren?
Højreklik på "Denne Computer" og vælg "Egenskaber".. I fanen "Hardware" trykker du på "Enhedshåndtering". Find "Enheder til lyd, video og spil". Er der noget der kunne lyde som dit lydkort herunder (Skriv evt hvad der er her, så skal jeg gerne se om der er noget jeg kan genkende)? Hvis der er, er der så et udråbstegn eller lignende over iconet for dette? Hvis der er det, så dobbeltklik på det, og se hvilken beskrivelse der er af problemet. Hvis det er noget med driveren, så prøv
A) at indsætte den CD der fulgte med dit lydkort eller bundkort (hvis det er onboard lydkort) og installer driveren til kortet igen..
B) at klikke "Opdater driver.." under fanen "Driver", og bare giv den lov til at søge online..

4) Afinstalleret lydkortet
Igen under "Enhedshåndtering".. Hvis du ikke kunne finde kortet under "Enheder til lyd, video og spil", kan det være de ligger under "Andre enheder".. Det er samme løsning som ved 3..

Mvh

Mark Herskind

Gå ind i kontrolpanelet, vælg system, enhedshåndteringen. Led efter lydkortet, dobbeltklik på ikonen og gå ind under driver, der kan du gå tilbage til den gamle driver.

Hvis det ikke virker kan du prøve med windows update.

Ellers må du åbne computeren og se hvilket lydkort der sidder i og hente driveren ned fra nettet.
Nogen gange kan det også være en idé inde fra enhedshåndteringen at slette de enhed, det drejer sig om, højreklikke på computernavnet og scanne for hardwareændringer. Hvis den allerede her driveren, så er det muligt, at den kan finde ud af at installere den igen. Alternativt har man også nogen gange mulighed for inde i indstillinger at reparere (ved ikke hvad det hedder - kører engelsk version).

/Inger

Find ud af, hvem der har produceret dit lydkort og hent drivers til det.

Hvis du kan fortælle lidt om, hvad det er for en maskine, kan vi måske fortælle dig, hvilken driver, du skal installere smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis