Jeg har forsøgt at blive lidt klogere på din motorinstallation, og jeg fandt denne
Workshop Manual for Volvo MD5A.
Der er et noget rodet diagram på side 29 (vanlig Volvo stil) - men jeg har trukket de væsentlige forbindelser ud i dette lille diagram:
Du har de to følere nederst (grå), de to kontrollamper (røde) og tændingkontakten øverst (grøn). Så har du en orange box (7) til højre.
Her er mit gæt på virkemåden, der medfører at boxen også
kan være synderen idet den, afhængigt af situationen, skiftevis skal levere en minus og en plus til de to terminaler I og K.
Boxen giver minus ud på I og K når du drejer nøglen således at lamperne lyser. Når du så starter motoren skal den give en plus (får signal ind via B fra DF på generatoren), således at lamperne slukker (pga. plus på begge sider).
Hvis en af følerne bliver aktiveret (for høj temp. eller lavt olietryk) sender føleren en minus (stel) op til lampen og "overstyrer" dermed plussen fra terminalerne I eller K.
Så fejlen kan altså også skyldes at boxen kortvarigt sender en minus hvor den i virkeligheden skulle sende en plus.
Nu har du så lidt mere at gå efter, hvis du da ikke helt er stået af ...