Havemøbler teak- træbeskyttelse?

Har et sæt havemøbler, de er bare to år og jeg har allerede fået nok af at rense ned og oliere. Derfor tænkte jeg på at rense det ned igen og derefter give det gori 44 i farven sort.....er der nogen herinde det har prøvet det, eller nogen der har et godt tip.??
På forhånd tak....Molly
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er møblerne i ægte teak, så lad være med at gøre noget.. lad dem blibe grå og flotte. Teak og Ipe kan holde til det. Det er kun overfladen der bliver udpint.. men det er efter min mening den langt flotteste overflade og ikke mindst den letteste at holde....

Har på et tidligere tidspunkt prøvet med en teak farvet gennemsigtig olie til teakmøbler og det blev ikke kønt....

MVH Njord

Jeg kan da lige suplere med at møblerne fortsat er uden nogen vedligeholdelse, når der ses bort fra at jeg vasker dem ned i starten af året og så får de en omgang nu hvor vi nærmer os efterårsferien... Ellers er de blot blevet brigt og står ude altid :-)
På billedet står bænkene under bordet. Det er lidt vådt da det lige har regnet.... Billedet er taget for få min siden fra overetagen! 
 
Mine møbler er hjemmelavede i kraftig galvaniseret stålrør med planker i massiv Ipe på både bord og bænke. Samme materialer som min altan der nu er nogle år gammel.. og ikke har budt på problemer uden olie :-) 

Lidt grønne overflader.. men vi har også fået masser af regn.. lidt sæbe og det er væk igen :-)  
MVH Njord


MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også