Er her nogle kloge hoveder :-p

Jeg er kommet til at undre mig over, de forskellige nummer der står på smykker...!

både på sølv og guld smykkerne er der et 3 cifreet nummer.. hva betyder de forskellige nummer, og hvor kan man evt læse mere om det.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du venter et par timer kan min kæreste forklare dig lidt om det. Det handler om renhed, materiale osv. Hun er uddannet indenfor området og burde vide det :-)
Citat fra AndersKruse

Hej

Var det dette du tænkte på http://www.auktion-antik.dk/antik/soelv.html ?

vh Anders


Jeg er nu ikke helt enig med artiklen, her står der at ægte sølv er rent sølv, dette er ikke rigtigt (i hvert fald ikke hvad jeg har lært wink)

Ægte sølv er stemplet 850 (850/1000) og der er derfor mindre sølv i ægte sølv end sterling sølv som er stemplet 925 (925/1000)

Venlig hilsen

Klaus
Ægte sølv indenfor dem jeg omgås indenfor branchen er med en renhed som sterling dvs 925/1000 men der skal da nok være nogen der prøver at sælge mindre rent sølv som ægte sølv.

/Jacob
Tjaa måske?

Det jeg har lært er i hvertfald at ægte sølv ikke er som navnet antyder (ægte), og det er af ringere kvalitet end sterling sølv

Jeg mener iøvrigt også at der er en betegnelse der heller platin (ikke helt sikker) som har stemplet 930, det er altså mere sølv i end ægte og sterling sølv

Nu mener jeg ikke at det er grundstoffet platin, men det er sølv der er blandet med platin med 930 dele sølv og 70 dele platin (og formentlig andre metaller)

Platin er i dette tilfælde bare en betegnelse for en bestemt kvalitet sølv, præcis ligesom sterling og ægte sølv

Nu er det 16-17 år siden jeg har beskæftiget mig med det, så det kan godt være jeg husker lidt forkert.

Venlig hilsen

Klaus
Jeg har vist fået blandet lidt rundt i tallene

Ægte sølv har betegnelsen 830

Sterling sølv har betegnelsen 925

Platin har betegnelsen 950

Venlig hilsen

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis