Rens alufælge

Hej,
Jeg har nogle alufælge som trænger til en ordentlig omgang rengøring. Men hvad er det bedste at gøre det rent med? Jeg har kigget lidt på nettet og her på forummet, men kan ikke rigtig blive klog på det...

Nogen mener specielle fælg-rensemidler kan gøre det, andre siger brun sæbe, men andre mener igen at brun sæbe nedbryder aluminiummen.

Hvad har folk gode erfaringer med her?

Hilsen Kasper
Hej, Jeg har nogle alufælge som trænger til en... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har lige gjort mine alu fælge sommerklar, der var bremsestøv der havde brændt sig fast.
Polerede dem pæne igen med slipol, og der efter en gang voks.

De fik samme tur for 2-3år siden, og når de har fået sådan en gang voks er de rigtig nemme at holde rene..... brude nok bare have givet dem voks flere gange, så have jeg nok sluppet for det fastbrændte.
Okay - tak. Jeg vil huske de sidste råd til næste år. Jeg kørte i Høyer Autodele og købte en omgang Turtle Fælgrens "Nano-Wash-Tech" tror jeg den hed. Og det gik MEGET bedre med dét på de sidste to fælge end med Faktas billige Alaska som jeg brugte på de 2 første. Så dét virker altså. Også mod det brune skær der var.

Tak for forslag/hjælpen!

PS: Noget andet er: Hvormange Nm skal moment-skraldenøglen stå på når jeg skal montere mine alufælge? 110Nm?
hvis du vil bruge wienerkalk skal du ikke blande det med vand men med sprit.
hvis du skal bruge et polermiddel så brug autosol og rens efter med rent wienerkalk det fjerner den hinde autosol giver.

Kan fortælle at jeg pudser mine blanke alufælge 2 gange om året med autosol og wienerkalk, så kan du bruge dem som spejl.
Og til orientering så er surren medium2 ikke noget som skader eller ødelægger hvis det bare bruges som det skal, det bliver blandt andet brugt til at fjerne bremsestøv på de biler som kommer ind med jernbanen da det ikke skader lakken.
steelman skrev den 10-04-2008 13:19:52

Okay - tak. Jeg vil huske de sidste råd til næste år. Jeg kørte i Høyer Autodele og købte en omgang Turtle Fælgrens "Nano-Wash-Tech" tror jeg den hed. Og det gik MEGET bedre med dét på de sidste to fælge end med Faktas billige Alaska som jeg brugte på de 2 første. Så dét virker altså. Også mod det brune skær der var.

Tak for forslag/hjælpen!

PS: Noget andet er: Hvormange Nm skal moment-skraldenøglen stå på når jeg skal montere mine alufælge? 110Nm?

Hvad hed den helt præcis Steelman? Der findes rigtig mange hos Høyer autodele, men ingen der præcis hedder det du skriver :)

Annonce
Beklager..... Det er godt 11år siden, så det husker jeg ikke ;) 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis