Opvarme tid for Metro El Vandvarmer

Nogen der har en ide om, hvad tid der normalt kan forventes for en Metro 230v el vandvarmer på 110L fra 1998 at nå op på omkring 60grader.

Har sådan en hængene, er ikke sat til pt. ved ikke hvornår den har været brugt sidst, da den sad sådan da vi overtog huset.

Har sat den intermistisk til med kuglehaner og så koblet vandslangen på for at teste den.

Men nu har den været tændt i 3timer og det er ikke rigtig varmt vand endnu, kun ca 35-40grader nu efter 3 timer.

Nogen der har et bud på om det er normalt nok, eller det er for langsomt.??
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Chr-hj

Nu skriver du ikke noget om størrelsen på varmelegmet i den.
For en ny, der kører på 230V: 1Kw 307min og 2Kw 153 min. for at varme vandet op fra 10-50gr.
Da det er en brugt er der nok noget kalk i den, det vil forlænge tiden.
Se mere her: http://www.metrotherm.dk/upload/metro/Brochurer/01-021.pdf

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Takker det var lige det jeg skulle bruge.
Det er 1Kw kan jeg se.
Men 5timer og 11min. det er godt nok lang tid om at varme op,
Så skal der ikke lige, for mange i bad efter hinanden.


Noget andet. skal den ikke helst op på 60grader for ikke at få bakterier i vandet??
Ifølg el-sparerådet er 50-52gr nok. Men den skal så en gang om ugen, tømmes så meget at temperaturen falder mindst 5-10 gr. Ellers 55-60gr.
Over 60gr vil der komme ekstra meget kalkbelægning. Da kalken stort set først begynder at sætte sig ved ca. 60gr.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Har du ikke mulighed for tilslutning til 400 Volt ?
Jo ville nok kunne få den sat til 400volt, der er et kraft stik i forvejen i rummet, hvor den sidder. der står entalt også der på 1kw 230v & 3kw ved 400v. så ryger den også ned op en opvarmetid 1time og 40min.

Og ang det med graderne ja den burde nok kunne blive tømt noget, når den er i brug, for det var tiltænkt til brug om sommeren, så stoker fyret ikke behøver være tændt.
Men hele vinteren vil elvandvarmeren jo så stå slukket.
OK - lige til orientering har jeg lige tilslutttet en ny Metro varmer. Troede lige da jeg pakkede den ud, at det var en forkert model jeg havde fået fat i, idet ledning fra varmer kun var med 2 faser + jord, men det er korrekt - også til 400 Volt tilslutning. Du skal blot tilsluttet det 2 faser og jord - og således undlade at anvende nullen i vægudtaget. Nullen bruges når du skal tillutte til 220 Volt, hvor der kobles fase - nul - jord.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis