Ikea køkken

Ved godt debaten har været her før, men det er flere år siden.

Er der nogen der inde for det sidste år har købt Ikea køkken, det lader som om de har skruet op for markedsføringen, men er kvaliteten også blevet bedre?

Hvis der er nogen der har haft svært ved at følge en samle vejledning, og derfor er forhånds indtaget overfor Ikea behøver man ikke fortælle det.

Så reele gode som dårlige erfaringer med Ikea som leverandør ønskes, overvejer at skifte køkken inde for det næste halve år, og er blevet lidt bidt af de mange muligheder og dimser som man kan få til deres køkkener.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg satte mit IKEA-køkken op for et årstid siden og der var og er helt tip-top! Ikke noget at klage over overhovedet smile

Satte et lille IKEA-køkken op i min lillebrors lejlighed for 2 uger siden, der var en skuffe der ikke virkede og et hak i en af skabslågerne, det var lidt spil af tid, at skulle derud igen men de har god bytte-service... Og ellers er køkkenet også helt tip-top...

Og ville selv bruge dem igen smile
Jeg har et pænt stort Ikea køkken liggende i kælderen for tiden.
Jeg er ved at gøre rummet klar, hvilket tar lidt tid, men indtil videre er køb og levering gået rigtig godt og helt uden problemer.

Så jeg skal nok skrive igen når det bliver aktuelt med at samle skidtet smile

Jeg ved at fragtmanden knækkede en sokkelplade, det noterede han på kvitteringen af sig selv og sagde at de byttede i Ikea uden problemer, så det glæder jeg mig til at se om det passer smile

Jeg er også bekymret for om det hele nu er der. Jeg tjekkede ikke lige alle 500 dele da de ankom, men ellers må vi tag eden derfra.

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
Vi har sat køkken op med bla. IKEA dele. Der var ingen problemer som et kort besøg hos deres service afdeling ikke kunne klare.

Jeg vil dog IKKE anbefale at købe deres vaske. Godstykkelsen er simpelthen for ringe, og de holder derfor knapt nok til en vandhane.
Nu sælger ikea dog også slilgranit og porcelæns vaske.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg satte et ikea køkken op for et for et års tid siden. Der var ingen problemer bortset for sokkel skufferne. Efter et års brug har de det med at sætte sig fast, så man skal ruske dem ind på plads igen.

Jeg købte bordplade, vask og armatur i div byggemarkeder - jeg syntes ikke kvaliteten var så godt i IKEA

JMHO
/Thomas
Annonce
Har jeg forstået det rigtigt, at Ikea som regel har alle dele på lager til afhentning? Sidst vi var forbi Odense-afdelingen (som jo har reduceret udvalg i forvejen pga. pladsmangel) kunne vi via deres fladskærm i køkkenafdelingen søge på de enkelte dele - alle var tilsyneladende på lager.

Har nogen erfaringer med dette?

Eller rettere: Bør man bestille hele svineriet til levering mod en høj fragtpris?

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Kender ikke til størrelsen på Odense's lager, men 95% af alting kan man normalt bare hente på deres lager, eller få det udlveret fra deres "fjernlager". Jeg valgte dog alligevel levering, som jeg endte med at få gratis. Og det eneste der manglede var en skuffefront, beslag til samme og to hængsler. Det syntes jeg selv var ok, taget i betragtning at der sammenlagt var omkring 500 forskellige dele (i forskelligt antal) i sættet.
Jeg er igang med at opsætte et IKEA køkken. De har jo en super god samle vejledning.
Og det er bare for genialt at det hele stå på ben, så du kan justere, så det bare står helt perfekt. Sokkel er et forkant-stykke (mon det hedder det!?!). men jeg har ikke monteret den endnu, mend den skal klikke fast på benene. Perfekt for mig, da jeg så kan komme ind under sokkelen, da jeg har kabler liggende derinde.

Jeg købte mit i Høje Taastrup og de havde 95% på lager. men lige den dag var der mange der også købte køkkenerne, så der var udsolgt for nogle udtræks-hylder. Dem havde det igen ugen efter.

Ved endnu ikke hvor jeg vil køkken bord, og vask. Synes nemlig også som de andre kommentarer at deres stål vaske virker lidt tynde i godstykkelsen.
Vi monterer mange ikea køkkener hvert år og syntes virkelig de er godt med.
Både design mæssigt - funktionelt og holdbarhed er i mine øjne helt i top i forhold til hvad du betaler for. Vi laver dog altid soklen selv af enten finer eller mdf. For os som leger med det til dagligt er det hurtigere og syntes de justerbare ben er en af svaghederne ved ikea køkkenet. De sidder simpelthen ikke ordentlig fast. I øvrigt er beslag og fittings fra blum, nøjagtig de samme som du ser på langt dyre køkkener, som hyh - kvik osv.

Lige en sidste kommentar omkring deres armaturer og håndvaske :

Dette ville jeg også holde mig fra, her får du altså hvad du betaler for. Køb hellere bordplade, armatur, vask fra anderkendte producenter.

PeterR :
porcelæn er noget knald som vask i et køkken. Det ser godt ud det første år, lige indtil du begynder at kunne se de mørke sorte striber lavet af bestik og andre skarpe genstande, som man nu bruger i et køkken. Compositen virker ganske holdbar og kan jo poleres, men vi kan diskutere æstetikken smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis