Kap/geringssave !?

Hej

Jeg står og skal bruge en ny kap/geringssav. Har haft en billig (ikke særlig god) en, som nu er stået helt af. Jeg gider ikke bøvle med de "dårlige" save mere, så har nu besluttet mig for at ofre lidt mere på den.

Har kigget på disse 3:

Makita LS0714F
http://www.nettobuild.dk/shop/makita-afkorter-geringssav-10156p.html

Makita lf1000 flipper
http://www.carl-ras.dk/e-shop/el-vaerktoejogtilbehoer/afkortersaveoggeringssave/afkorteregeringssave/kapgeringssavlf1000flipper/

Dewalt DW707
http://multikoeb.dk/vaerktoej/elvaerktoej/kap_geringssave/dewalt_geringssav_1200_watt_dw707_1270_da.html?manufacturers_id=6

Jeg er lidt usikker på Dewalten, da det ikke er til at se forskel på deres "discount" serie og proff serie.

Hvad har I haft erfaringer med og kan anbefale !?

Mvh. Peter
Hej Jeg står og skal bruge en ny kap/geringssav.... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
har en bosch gcm 8 med bord/buk, godt køb men i den dyre klasse.
Den glider i teleskopet hvor dewalt er lidt mere træg.
..Både DeWalt 707 og Bosch GCM 8S koster 1.995 ex moms hos XL Byg lige nu...
Det kommer lidt an på, hvad dit behov er. Som det bliver nævnt, er DW707 ikke glad for høje fodlister, men som portabel listesav findes næppe bedre maskine (høj klingehastighed, stor præcision).
Har arbejdet med blå Bosch GWS10 (mener jeg den hedder) - fantastisk maskine og vel at mærke med større klinge, så den tager større dimensioner. Men også et skrummel at arbejde med - blev aldrig rigtig glad for den.

Flipover-maskiner er dejlige - men bemærk, at de mangler teleskop-udtrækket, som i min verden begrænser dem lidt, ligesom arbejdsbordet er lidt lille.

Endte op med en DW707 og en stationær rundsav, hvilket for mig var det rigtige. Har et par gange være ude for, at DW707 ikke kunne håndtere en dimension (som f.x. ovennævnte Bosch kunne), men har så blot skåret den via smig'et eller af to omgange (længe leve præcisionen i indstillingerne).

En sidste ting - prøv dem! Vi kan råde "nok så meget", men hvis du "tænder" på Makita'en, så hjælper det jo ikke noget, at en anden maskine måske objektivt er bedre wink

Mvh.

Jan R.
Jeg har som før skrevet flipperén. Den har en klinge på 260 hvilket er nok til almindelige fodlister, hvis man ønsker at skærer dem oprejst. Jeg har selv almue fodlister derhjemme med 91 mm, hvilket betyder, at jeg IKKE kan skære dem oprejst uden et form for lánd. landet gør således at listen flyttes ud til "midten" af klingen.

Det var nu kun den første gang, jeg gad det. Derefter lagde jeg bare listerne ned, og skar dem i smig ved at ligge saven ned smile Super nemt og snildt.

Man kan lære alt, hvis man gider!
Længe siden nogen har skrevet her, men jeg prøver lykken. Jeg skal til at have en kapgeringssav og tænker på at købe en Metabo Kap-/geringssav KGS 254 M. Ud over at sådan en skal kunne skære præcist skal den gerne også have en stor snitdybde. Er der nogen af jer der har erfaring med denne model eller hvordan ser mærket ud, sådan kvalitetsmæssigt?

Hilsen Søren
Nogen der har erfaring med Einhell.? 

Synes de virker solide og til en "fornuftig"  pris...  


Mvh


Carsten

Jeg kan ikke alt - men jeg arbejder på det...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis