olieskift på B&S Ginge

Hej havefolk.....
Jeg har ALTID svoret til en håndskubber.....biggrin men ikke nu hvor jeg har fået en brugt GINGE Clasic 46 B auto cool cool .... Jeg tror bare godt den kunne trænge til et olieskift+nyt oliefilter og evt. luftfilter..... MEN har ingen manual.... Hvad gør jeg ?? er det en slags bundprup ?? hvor er oliefilteret ??
Luftfilteret er dét der sidder over karburatoren ikke ?? Håber på lidt hjælp...
Tak for hjælpen...Roeden
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
Jeg går ud fra at det er en standard Briggs & Stratton motor:
Ja - der sidder en bundprop. Normalt er der et firkantet hul i proppen, som en forlænger til et 3/8 tomme topnøglesæt passer lige i. Der er ingen oliefilter.
B&S foreskriver en singlegrade SAE 30 olie, og den tager 0,6 liter.
Luftfilteret sidder i den metalkasse som er skruet på karburatoren. Det er af en slags skumgummi. Rengør det i benzin, og væd det godt igennem med motorolie bagefter - det er sådan den type luftfiltre virker - altså gennemvædet med olie.
Tændrøret bør du måske også skifte. B&S hedder: 802592E, men hos eks. Mekonomen kan du også købe et NGK til 40 kr. - det hedder: 5798 BR2-LM. Elektrodeafstanden er 0,6 - 0,7 mm.
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Køb et servicesæt, med det kan du suge olien op (så slipper du for som de skriver at bundproppen bliver utæt). Koster ca. 100,-
Der er ikke oliefilter, på sådan en motor.
Jeg mener nu aftapningsproppen, har en udvendig firkant.(det havde den cyl. klipper jeg havde engang)
Du skal ikke være nervøs for, at bundproppen ikke bliver tæt, den har konisk gevind, og ingen pakning.

Bundproppen sidde ind i siden af motoren, nede i bunden, der er muligvis en prop i hver side, det er ligegyldigt hvilken du bruger.

mvh jens
http://www.dr.dk/DR1/Goer_det_selv/Projekter/09-03-09/20090309141513.htm - Dette klip har jeg selv gjort plæneklipperen klar efter.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis