Mus i etageadskillelse??

Hver aften kan vi høre skrattende lyde fra vores etageadskillelse. Det er kun i det ene hjørne af stuen og vi har ikke set tydelig spor efter mus nogen steder i huset.

Jeg har prøvet at banke et par gange på loftet for at se, om man kunne skræmme en evt. mus kortvarigt, men lyden fortsætter og det undrer mig en smule.

1) er der nogen bud på, hvad det ellers kan være?

2) er der nogen, der har erfaringer med ultralydsbekæmpelse af mus? Har set dem flere steder på nettet, men ved ikke, om de giver noget resultat. Havde forestillet mig at ville placere den i værelset lige over det hjørne af stuen, hvorfra vi kan høre lydene.

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
med ultra lyde.
sår tager musene bare hørværen på.?
det er fordi ultralyde er værdiløse
og musene vender sig til ultralyde.!
og det samme med rotterne
hellere smide rottefælder ind til dem.!
Hejsa..
Hvis jeg var dig ville jeg ringe efter en rottefænger. Der kan du låne en fælde der virker.. sidder der mus i den er du heldig, men jeg syntes godt det kunne lyde som rotter også.. Det er gratis at få en rottefænger derud.. jo før jo bedre..
Held og lykke (håber det er mus)

Mvh Jan J
Det der undrer mig er blot, at vi kun hører det fra det her ene hjørne af stuen og altid det samme sted (indenfor en radius af max 40 cm). Hører det både om dagen og om aftenen.

Burde en mus / rotte ikke blive (omend kortvarigt) skræmt, når man banker lige under den og stoppe sit ganveri et øjeblik?

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Det kommer jo an på HVAD det er du har i etageadskillelsen. Det kan også meget vel være at "dyret" er så vant til støj at den ignorerer dig.

Men, lidt afhægig af hvor/hvordan du bor kan det altså være mange ting. Rotter syntes jeg normalt ikke man ser så ofte som så mange andre dyr, måske med undtagelse af inde i byerne hvor antallet af "andre dyr" er ret begrænset.

Jeg har oplevet MANGE forskellige dyr der støjede i en etageadskillese eller under et loft eller tag. Blandt andet bier, mår, egern og fugle. Da kan alle finde på at hygge sig i dit hus hvis de kan finde vej ind, og føler sig nogenlunde sikre.
Ja det er jo aldrig helt til at vide. Vi bor landligt med marker i nærheden - dog ikke direkte op til huset.

Tror løsningen må være at få fat i en skadedyrsbekæmper. Kan se på De Gule Sider, at der ligger en i nærheden.

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Annonce
Hej igen..
En skadedyrsbekæmper koster.. en rottefænger er gratis, og kan kontaktes via komunen. Han kommer og finder ud af om det er rotter, han har nogle fælder der virker, så hvis det er mus eller rotter får du det at vide..
Rotter er meget hurtig til at føle sig hjemme, og hvis de har lyst til at larme, larmer de, uanset hvor meget du støjer.

Mvh Jan J
Så må jeg hellere ringe til kommunen i morgen. Tak for de gode råd.

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Nu er det snart 14 dage siden kommunen var her og sætte 2 fælder op. Intet hjalp det.

Som tidligere nævnt har det undret, at støjen altid var på det samme sted, men nu er forklaring fundet: hvepse.

I går så vi, at der var en livlig trafik ud og ind ved træværket i vores gavl. Da jeg ikke direkte kunne se et hvepsebo, købte jeg noget spray, de selv kunne "bære ind" i boet. Sprøjtede på træværket der hvor de små bæster kravlede ind og ud. 1. gang i aftes og igen her til morgen.

Jeg har ikke set nogen trafik siden og lyden er væk. Det var simpelthen lyden af hvepse, der skrabede træværk af til at bygge bo med.

Mit sidste spørgsmål er nu: lader man bare bo og døde hvepse blive, hvor de nu måtte være i vores etageadskillelse?

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Ja hvis du er sikker på de er døde swå bare lad dem være derinde

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Citat fra Franke

Som tidligere nævnt har det undret, at støjen altid var på det samme sted, men nu er forklaring fundet: hvepse.

?


Herligt med en tilbagemelding om løsningen!smile
Jeg har da aldrig hørt at hvepse kunne støje sådan, men den forklaring lyder helt rigtig. Det er nu noteret!
Til lykke med afhjælpningen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis