gammelt hus skal pudses

Jeg er ejer af et gammelt hus fra 1940'erne som her når foråret er her skal pudses op igen.

Det har ikke rigtig været vedligeholdt i mange år og derfor vil 2 af væggene nok stå helt uden puds når alt det løse er banket af og resten skal bare lige pudses lidt ved de små skaller der er røget af.

Men hvad skal jeg pudse med, jeg har læst lidt om noget kalk mørtel men har ikke rigtig kunne finde ud af hvad det er eller om det er det jeg skal bruge?

Min første tanke var bare at bruge strandmørtel og cement med lidt betonbinder i, men er blevet i tvivl nu efter jeg læste om kalk mørtel.

Hvad skal jeg bruge og i hvilke blandingsforhold.

Hvis jeg skal bruge kalk mørtel hedder det så også bare sådan når jeg bestiller det ved tømmerhandlen?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ingen der kender nogen svar til dette indlæg?
kalkmørtel hedder bakkemørtel 6,6 %, og der er flere tråde der behandler dette emne, prøv at bruge søgefunktionen, der dukker mange svar op.
blandingsforhold :1 del cement til 10-12 dele bakkemørtel

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Det er lidt et religions spørgsmål, både med brugen af kalk, og med blandingsforholdet.

Men som udgangspunkt, så er det umuligt at give dig et fyldestgørende svar fordi du bør bruge nogenlunde samme blandingsforhold som i det eksisterende puds, ellers vil det begynde at flække/skalle, omend det er mindre sandsynligt hvis du bruger en betonklæber eller lign.

Ellers jo. Du kan sagtens smutte ud og købe lidt strandmørtel med kalk, og så smide cement og vand i. Ca 1 del cement til 10 dele mørtel skulle være nok.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis