Mercedes 190

Hej,

jeg har en Mercedes 190 med manuel gear og som jo er baghjulstrukket.

når jeg skifter gear kan der godt komme en form for dunk, som om der er en forsinkelse mellem gearskiftet og forbindelsen til kardan akslen.. men jeg er ikke mekaniker så måske nogle ved hvad problemet er ?

Desuden kan der godt komme noget der minder om en ringende lyd ved lave omdrejninger bagfra nedenunder bilen... Er der nogle bud ?

På forhånd tak
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Mercedes skulle aldrig have lavet manual gear, men never mind.
Der er i hver ende af kardanakslen indsat noget der hedder en hardyskive,
det er en stor gummiskive der bruges i stedet for et kardan X, det kan være en af disse der er revnet.
Mange Km. giver en del tolerance i hele transmisionen, og det kan være det du hører som et klang eller et klung.
Mvh autoole
det kunne godt være dit kardang der er gået et kryds på/hardi skive evt midter bære leje den ringlende lyd minder om et udstødnings spændebånd
Mange tak for svarene....
Den ringende lyd er der kun når jeg kører i gear, og ikke når den er i frigear og gasser op...
Er denne " hardy Skive " svær at skifte ?
Hej igen
Nej det er den ikke, men før du skifter den kontrollerer du om der er revner i den.
Den sidder med 10 m.m. bolte og du skal bruge 2 stk.17 m.m. nøgler til at tage boltene med.
Når den nu er oppe at hænge, så kontroller også de yderste led på trækakslerne, de kan også være en del slidte.
Mvh autoole
Annonce
Hej,

Tak for hjælpen det vil jeg kigge på...
forresten så er det trist med msnuel gearkasse men det er ellers den mest perfekte jeg prøvet... helt præcist stift gearskift
husk lige hvis du selv går igan med prosjektet skal du førset afmontere det stål bånd der sider på nå du får den først afmonteres når du har fået boltene sat i
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis