Ukrudtsdræber ?

Hej

Har et stykke jord mellem hæk og fortorv,
hvor det vælter op med ukrudt. Jeg gider
ikke bekæmpe det manuelt mere - et godt forslag til alternativ bekæmpelse som fx. gift modtages gerne?
(må ikke være til fare for dyrene)

Lars

jan milton
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Round up kender vi vel alle !!
Et billigere alternativ er eddikesyre blandet med vand (1 del eddikesyre & 3 dele vand) evt. stærkere afhængigt af, hvor sejlivet ukrudtet er.

Held og lykke med bekæmpelse
Hanne Pedersen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej!

Da jeg selv lå på knæ og rodede i samme slags irriterende bed, som ikke rigtig hører til ens grund, kom et ældre ægtepar forbi. De fortalte, at de havde god erfaring med ren eddike. De vander 2 gange årligt med ren eddike og det holder deres bed pænt...

Jeg vil i hvert fald prøve!

V.H.

Badusen smile

------------------
smilet fra en samojed gør hver dag til noget særligt

Smilet fra en Samojed gør hver dag til noget særligt
Tak for rådet.
Det må kunne opblandes i vand !

Lars

jan milton
Det lyder sørme godt.
Blomster og planter tager forhåbentlig ikke skade af det? Eller er der nogle områder, hvor man skal være påpasselig?

------------------

siggi vil ingen and ha´..
citat:
Oprindeligt indsendt af Annika6:
Det lyder sørme godt.
Blomster og planter tager forhåbentlig ikke skade af det? Eller er der nogle områder, hvor man skal være påpasselig?



Øhh, jeg troede netop det var det, der var meningen confused

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Annonce
Nja..... Eddike... Det er altså ikke godkendt som ukrudtsmiddel og er dermed ulovligt at bruge. Hvis man køber en eller anden form for RoundUp i en korn og forderstofforretning (så hedder det Glyphosat) er det faktisk også billigere end eddike og så bruger man et godkendt middel. Men altså - Vissent ukrudt er heller ikke særlig kønt. Jeg har selv opgivet kampen og slår det nu et lignende sted med min rotorklipper et par gange i løbet af sæsonen. Forbavsende hurtigt vil området ligne en græsplæne.
Eddike er jo i vid udstrækning ugiftigt (bortset fra lokalt hvor man kommer det på i høj koncentration)og udgør ikke nogen trussel mod drikkevand og miljøet på længere sigt, hvilket man jo ikke just kan sige om mange andre ukrudtsdræbere, f.eks roundup.
At det ligefrem skulle være ulovligt for private haveejere at bruge eddike har jeg svært ved at forestille mig. Jeg bruger selv eddike mod mos med god effekt.
Skulle det mod forventning vise sig på dette site at der er hold i påstanden om at det er ulovligt, vil jeg naturligvis altid rette mig efter loven ,men uheldet kunne jo ske, at man "tabte" en dunk ved et uheld.

mvh Anders Kruse
At du har svært ved at forestille dig at eddike ikke er lovligt at bruge ...... Tja..... Det bliver det i hverttilfælde ikke lovligt af. Jeg kan anbefale at kontakte miljøstyrelsen - de vil meget gerne forklare reglerne til dig
Måske du kunne forklare det, maskinarbejder? - det er dog noget som du skriver, ikke miljøstyrelsen.

mvh Anders Kruse
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis