Humle

Jeg kan ikke få min humle til at gro. En ven forærede mig et skud, som jeg har plantet i en krukke. Der er liv i planten, men ikke så meget som jeg havde regnet med, det er blevet til en enkelt "løber" på ca. 1,5 meter.
Hvad kan/skal jeg gøre?

GN

Gert Nøjsen

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal give den noget kompost, selvom det er lidt sent nu. Næste år så. Det er vel en Humulus Lupulus. Den skal nok komme efter det til næste år. Jeg er lige lidt ærgerlig over egne forsøg. Jeg havde et par hundrede frø af Humulus Lupulus til stratificering over vinteren. Men jeg fik ikke kikket efter i tide. De fik alle for meget fugt og mugnede. Øv.

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Vi fik sidste år to stk. humle. De voksede stort set ikke første år. Men i år kommer de fint. Jeg tror de bruger første vækstsæson til at etablere rodnet og andet år til "ovenjordisk" vækst.

Som et lille kuriosum må jeg lige fortælle om min svigerfar. På vores forespørgsel kom han forbi med en humle. Vi satte den troligt i jorden og ventede og ventede. Men vi syntes nu ikke det lignede en humle der kom op. Vi var mildt sagt noget betænkelige. Da de første blade kunne skelnes og tydes fandt vi ud af at det var en SKVALDERKÅL. Tak skal du ellers have, hvor kom den hurtigt op igen. Det har han måtte høre for ved flere lejligheder og desuden checker vi ham altid hvis han giver os noget. Det er vores utaknemlige tak :-)

Mvh Allan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis