Spejl på gammelt skab..?

Halløj! Vi tænkte på om det kan lade sig gøre at sætte spejl på hele dette gamle skab - eller - bare lågerne altså.

Vil gerne af med det gamle brune look, og et spejl "udvider" jo rummet en del.

Det skulle jo så gå helt ud til kanten på alle låger...

Kan man evt. gætte på en pris...?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Winnie, jeg kan godt forstå ønsket om at shine lågerne op. Men jeg tror ikke I får et godt resultat ud af at sætte spejle på!

Når jeg ser på dit foto, så ser jeg allerede et par af lågerne, der hænger. Og så vidt jeg kan se, er hængslerne af en gammel type, der ikke kan justeres på. Jeg mener også at kunne genkende lige det hængselfabrikat, og de er ikke beregnet på, at de yderligere skal bære 8-10 kg. Jeg fraråder spejlglas på de gamle låger, fordi det let kommer til at se jukset ud. Så hellere helt nye speciallåger. De er bare ikke helt billige.

Hvis nu I vil have spejlglas på, klæbes det fast med noget der kaldes butylbånd.

I have spejlglasset helt ud til kanten, og det ser også bedst ud. Der er bare lige det med grebet! Der skal jo laves huller i spejlglasset, som er ekstra udgift.

Svend Erik

Bygningssnedker

Man kan også bare give spejlet noget syrefri silicone. Og så ligge det på lågen og sætte lågen på næste dag så kører det. Men det er meget vigtigt at det er syrefrit siliconen ellers kan man se det igennem inden længe

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det er også vigtigt kun at lægge siliconen i "dutter" og ikke lave lukkede rum bag spejlet der ikke kan ånde - gør man det ædes spejlbelægningen selvom der bruges syrefri silicone

Med venlig hilsen

Fladder
For at få et pænt look kan i sætte nogle lister på som samtidigt kan holde spejlet i det tilfælde at siliconen skulle midste taget. Prøv evt at tage et kig her http://www.beprofiler.dk/ og kig under Lister - Skyggelister.
VIGTIGT!!!!!!
Hvis i sætter spejle på dørene bliver de væsentlig tungere. Derfor er det nødvendigt at befæstige skabet til væggen øverst! Ellers kan det tippe fremover når dørene åbnes (og ingen har lyst til at få et spejl i hovedet).
Når man køber et skab med spejldøre følger der altid et beslag eller en "strap" med til dette formål.

MvH,

Bent.
Hej. Her er et alternativt forslag:

Vi havde et ligende skab i vores gamle lejlighed, og mente ligeledes at de låger var lidt for 70'er agtige. Jeg tog en tur på Genbyg (www.genbyg.dk) og fandt nogle gamle flotte låger i, som jeg satte på. Det krævede blot at jeg skiftede hængslerne. Det var et rigtig godt resultat. man skal selvfølgelig kunne lide det gamle look.

Held og lykke med projektet
/Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis