Kender i denne busk/hæk

Vi er ejer af disse buske som danner en hæk. Men vi ved ikke hvad det er for en. Om sommeren har den gule blomster.

Kender i navnet på den, og hvordan skal vi klippe den, og vokser den stærkt?

[ATTACH]6450[/ATTACH]
[ATTACH]6451[/ATTACH]
[ATTACH]6452[/ATTACH]
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
[Indlæg slettet]
Den er vel ca. 1 meter høj.

Jeg fandt lige et billede fra salgsmaterialet du måske kan få lidt mere ud af, plus et jeg tog sidst på året 2007.

[ATTACH]6459[/ATTACH]

[ATTACH]6460[/ATTACH]
Hvis det er en potentil skal den ikke klippes, den bliver ca i den højde den har nu. Måske skal den tyndes lidt ud (tag de gamle grene fra bunden) hvis den bliver for voldsom.

Green

Annonce
Det er vist potentil.
Du kan godt klippe, men ikke hækklippe.
Som green siger - fjerne gamle grene, men dertil skal siges, at den har svært ved at skyde nyt fra gamle nedklippede grene.
Måske du bare skal nøjes med at "smuksere" den.

Sniffer  
Meget fint. Og mange tak for de hurtige svar.
Jeg synes faktisk den er lidt bred, den hænger lidt ud over grunden, så jeg havde håbet på at kunne "hækklippe" den.
Men når i snakker om "tag de gamle grene fra bunden" og at "smuksere den" vil man der kunne få den klippet lidt ind?
Jeg er ikke helt sikker på metoden "tag de gamle grene fra bunden".
På næsten alle buske, kan du se hvilken grene der er de ældste.
Hvis du klipper et par stykker på hver busk, bliver der plads til nyvækst.
Smuksere = Brug en saks og klip de længste lige efter en forgrening således at busken beholder sit udseende - bare i lidt mindre format.

ja ja - jeg har set hækken er flere kilometer..GG

Sniffer  
Det pæne ved en potentilhæk er at den blomstre og ikke skal klippes.
Hvis du klipper den som en almindelig hæk, ryger alle blomsterne, og den kommer nærmest til at ligne en fjeldribeshæk.

Hvis den er blevet alt for stor og du ikke vil i gang med at finde de gamle grene, kan du klippe den helt ned til 20 - 40 cm over jorden. Det vil se frygteligt ud de første par år, men så vil den være forynget, og der går mange år inden du skal i gang igen.

Green

Mange tak for alle jeres svar. Det er rigtigt godt. mange tak.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis