Pillefyr

Hejsa.
Jeg skal have skiftet mit oliefyr/brændefyr ud med et pillefyr,men aner ikke hvilket fyr jeg skal vælge. Har kik på en kedel der hedder U22C-5 29kW med en brænder der hedder PellX. Har osse set på en kl-stoker 15 kw.

Er det nogen jeg skal holde fingerne langt fra?

Jeg har åben ekspansion på mit nuværende fyr. Skal det laves om til lukket.

Huset er på 100 m2, men skal udbygges med ca 30 m2 mere, om et par år. Så fyret skal også kunne klare de ekstra m2.

Og så lige den sidste ting. Der skal laves gulvvarme i hele huset´s underetage ca 70 m2 og 4 radiatore på første salen. Skal jeg vente med at købe fyret, så det kan blive tilsluttet de nye rør, eller kan jeg godt installere det på de gamle rør nu.

Håber i kan hjælpe, da det er ufatteligt svært at skulle vælge fyr.

Vinduesmontøren
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Vinduesmontøren

Prøv at se på http://www.stokerforum.dk/ der er en masse der har erfaring med stoker.
Der kan du også læse om erfaringer med de forskellige kedler og brændere.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Kan kun tilsutte mig Flemmings opfordring til at studere stokerforum.
Dog skal du lige vide, at man der har hver sine religiøslignende kæpheste, men ved lidt studium, kan man uddrage virkelige megen visdom.
Man sidder inde med rigtig meget erfaringsmateriale, men slap af. Det er virkelig hardcore nørder, og det er slet ikke nødvendigt at dyrke sagen så langt ud, som en del gør. Det er i øvrigt flinke og hjælpsomme folk, der meget gerne svarer.
Min egen religon går på at jeg ikke vil have en pladejernskedel, hverken til piller eller olie. Men så skal du virkelig skynde dig, idet en sådan skal være opsat inden 1/6 08.
Forhast dig ikke, studer i nogen tid. Fremlæg evt. dine overvejelser her til lidt mere fredelig kommentar!! :-)
Jeg skal ikke have andre anlæg, end sådanne jeg kan fyre med valgfrit brændsel, hverken olie, gas eller fjernvarme. Det er også en religon, men derved fyrer jeg billigst. :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis