Spots kasser

Hej
Da vi renoverede vores hus fik vi sat spots med spotkasser op i det meste af huset. Men elektrikkeren glemte at fortælle, at hullet i det første lag gips skulle skæres groft til så spotsene kun var sat fast i det sidste lag gips. kan man opbryde kassen ovenfra og lukke det igen på nogen måde? så jeg kan skære det første lag væk.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra msblenstrup

Hej
Da vi renoverede vores hus fik vi sat spots med spotkasser op i det meste af huset. Men elektrikkeren glemte at fortælle, at hullet i det første lag gips skulle skæres groft til så spotsene kun var sat fast i det sidste lag gips. kan man opbryde kassen ovenfra og lukke det igen på nogen måde? så jeg kan skære det første lag væk.


Det vil være meget lettere at vælge nogle spots, der er beregent til 2-lags gipsplader.

Se Her

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Kunne forstille mig en løsning med en grov rasp til fjerne øverste gipslag enddog det er noget af et arbejde og komme igang med at lave. Men det er nok den muligehed du har. Gips er heldigvis temmelig blødt og arbejde i.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg har før lavet en pind med to korte skruer til at skære og en lang til at sætte på skruemaskinen spot%20fix.JPG

Pinden stikkes op i hullet, skruemaskinen sættes på den lange skrue i midten, det holdes rigtig ved skruemaskinen og så skal den ellers have lov at arbejde... det virker bedst når det er målt precist ud med så skruen til skruemaskinen er helt i centrum....

Hvis den er svær at styre, så kan du tage dit hul bord og lave en prop i træ som passer i spot hullet og så have den til at hænge om center boret, som kan holde boret på plads.
Citat fra msblenstrup

Okay jamen de har kostet en del penge så det ville være lidt trist allerede at skulle udskifte demsad


Oh, sorry - jeg vidste ikke at de allerede var monteret - jeg tænkte at du kunne få dem byttet til en anden model.

Nu skal det jo ikke mangle på forslag til en løsning; du har fået to - og her kommer et tredie...

Med et skarpt stemmejern kunne man ret nemt lave to spor (et til hver fjeder) modsat hinanden i den øverste gipsplade. De kommer så til at skråne lidt opefter fra hullet, men fordelen er, at fjederen får en bedre, næsten vandret position i forhold til nu, og metoden "sviner" ikke så meget. De afskårne stumper kan blive oppe i hullet.

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis