Fjerne jord

Hej,

jeg overvejer at købe en ejerlejlighed.. Problemet er blot her, at den jeg overvejer, har en frygteligt masse jord i baghaven, som skal væk, da det ser frygteliegt ud..

Jeg ved at der er kommet nye regler, så man ikke bare må fjerne jord.. nogen der ved mere om dette ?

Nå, men mit primære spørgsmål: Har I et bud på, hvad det vil koste at få fjernet jorden.. Der er ca 8x5 meter, hvor 1 meter skal fjernes som min .. (der er 2 meter forhøjning) ... Der er desværre kun en lette smal indgang til haven, ikke meget over 1 meter i bredden..
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

En ting er at fjerne jorden... besværligt, men dog muligt for den ihærdige..
MEn om du kan få lov til at fjerne jorden. Ret beset er jorden (haven) nok ikke kun din, men derimod et fælles eje. Og et sådan skal du have fat i bestyrelsen opg få deres tilsagn om at det er Ok at flytte jorden, og en aftale om det er DIT problem/opgave/omkostning. eller der er en opgave / omkostning for fællesskabet (ejerforeningen)

Men da det er noget du påtænker at købe, så lav da det som en betingelse at sælgeren fjerner den "overskydende" jord og afholder udgiften til dette.
Det er så vigtigt at præcisere hvordan grunden skal efterlades og hvor meget jord der fjernes hvor.

Men så er det pludseligt sælgeren der har en omkostning og skal have afklaret om det er Ok at fjerne jorden...... cool

MVH Njord
Kan det læsses på en minigraver eller en bobcat samt en minidumper der kan køre det ud i en ventende container? Eller er det en motoriseret trillebør, eller er det et langt transportbånd der skal til? Og med håndskovl....

Håndskovlen og trillebør er jo billigtst.. koster stortset ikke noget, men tager tid.... Læs det på en personvognetrailer og rul det på den lokale containerplads... Så er det nok gratis ( bortset fra slidet på støvlere og benzinen til bilen...) Men har du mod på det??

De 40 kubikmeter er noget der ligner 320 trillebør fulde, a' 125 liter jord......

MVH Njord
Det er jo præcis det jeg tænker, at det vil mere eller mindre håbløst at gøre det selv.. Så min tanke var at leje ja fx en minigraver ell. lignende hvis den kan være der, og så leje en container, men spørgsmålet er jo, hvor meget der kan være i én container, som jo så igen skal tømmes.. det lyder nemlig som om at det kan blive lidt dyrt, for den mængde jord forsvinder jo ikke lige over en weekend smile
Jeg har lige fået fjernet 25m3 jord. Der kom en mand ud med en minigraver, den kunne lige komme igennem en havelåge på ca. 1m. Han var der ca. 6-7 timer. Han samlede al jorden tæt på vejen, og så kom der en billig vognmand med hans 6-7meter lange gribearm forbi 3 gange og afleverede det så ved en kollega. Aftalen med vognmanden var at han bare kunne komme og hente det når han havde tid, dog inden for en bestemt periode.

Vi kom af med ca. 4000 kr. (Min kollega betalte de 1500 kr.)

Jeg ville ikke selv køre på genbrugen med min lille trailer x antal gange, så derfor valgte vi denne løsning. Det blev dog til 4-5 gange til genbrugen med jord, men det var til at holde ud.

Vi forhørte os og så om en container-løsning, men den blev meget dyrere end den med vognmanden - men nu var vi også heldige at vi kunne aflevere jorden privat.

Jeg har set i nogle nye indlæg her på siden at der er nogle der står og mangler jord. Du kunne være heldig at i boede tæt på hinanden.

Ellers ved jeg ikke om der er salg i jord i gul og gratis eller den blå avis. Men hvorfor ikke prøve om man kunne få lidt penge hjem igen.
Jord vokser når det bliver gravet frit - med ca. 1/3
De 40 m3 bliver så til 53 m3 á 1700 - 1800 kg pr. m3
Altså små 100 tons.....

Hvor kommer jorden fra ? Har den altid været på grunden, skal du have fat i kommunen, da det så er en tærrenregulering du foretager

Efter min mening er en containerløsning ikke at anbefale - kør det i stedet ud på vejen og få en kran/grab bil til at hente det - det eneste det kræver er at du fejer efter ham.

Med venlig hilsen

Fladder
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis