ORMEGÅRD

Hej jeg kunne godt tænke mig at få nogle gode råd til hvordan jeg skal lave en ormegård og om man skal bruge af muld eller spagnum til at have dem gående i.

Som lystfisker er det jo rart at have nogle orm lige ved hånden istedet for at købe eller grave efter dem hvergang man skal ud at fiske.

Mvh Sten.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lav dig en kompostbunke, evt. en komposttønde. "Start-pakken " med orm kan du grave i haven eller købe på planteskolen. Foder dem godt med alt grønt fra have og køkken - undtagen citrus-frugter. Så klarer de selv resten. Mine små røde brandorm ELSKER f.eks kaffegrums og stortrives = masseformering i mine 2 komposttønder.
Der skal bare være nok i til vinter så de kan grave sig ned og ikke fryser der små øhhhh poter (hmmm eller hva de nu går på wink ).
Komposten du får ud af det, kan jo gives til haven, som så leverer mere foder til de små kræ - en dejlig cyklus.
Åh sikke et indlæg - stor griner - man kan næsten se dem med små røde sokker på om vinteren, hvis ikke der er nok kompostdyne til at trække over sig. ;

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis