Dræber-snegle

Vil lige give et lille råd videre...

Min mor har købt sådan nogle "plasik-pyrmider" som man hælder øl i og dermed lokker dræbersnegle i baljen!

Hun var virkelig begejstret for resultatet og man skal jo så stort set ikke røre en finger.... Det var der måske andre der kunne få glæde af smile
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Rosk

Vil lige give et lille råd videre...

Min mor har købt sådan nogle "plasik-pyrmider" som man hælder øl i og dermed lokker dræbersnegle i baljen!

Hun var virkelig begejstret for resultatet og man skal jo så stort set ikke røre en finger.... Det var der måske andre der kunne få glæde af smile


Et ølglas eller lignende gravet ned så det lige stikker 2 cm op over jorden, hæld sød øl i og læg en plade eller lignende over på et par stumper træ så der lige er frit til at sneglene kan komme over glaskanten.
Se det er billigt.

V.h. Håndværkeren
mht at købe disse pyramider..... så kan man spare pengene og bare hælde øl i en skål eller spand. Jeg selv bruger et par gamle urtepotter........... det er lige så effektivt:-)

Mibimu
Ja velkommen tilbage, Håndværker!

Med venlig hilsen
ktm

 

Man kan også bruge en ganske almindelig mælkekarton - en af dem med skruelåg.
Grav den ned så den ligger på langs og hæld øl i. Nu er den lige til at smide væk når sneglene er druknet i øllet - uden at skulle tømme div. "fælder"
Det kan da ikke være billigere ! wink

MULLE.....
Yep, man skal ihvertfald ikke hælde kogende vand hen over, hvis man har tænkt sig at bruge beholderen til andet bag efter. Er du da tosset en syg klisteret masse, og det er næsten umuligt at få af fingerne og lign. bag efter.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Peter, hvad hedder din frisør?
(Bare så jeg kan undgå ham.)

Der var vist en af WC Fields klassikere, der hed "Øllet blev hans skæbne".

Men er der nogen der har observeret om andre snegletyper er ligeså forfaldne til denne last?
Jeg har en del leopardsnegle, som jeg ikke ser nogen grund til at at aflive ved
samme lejlighed.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Konspirationsteori.....

Man fandt ud af at de der snegle ikke kom fra Spanien, jeg er begyndt at tro at det er nogen bryggerierne har fremavlet.......

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
I modsætning til øl hvis langtidsvirkning er ukendt, (hvis vi kun forholder os til duften) vil en gærblanding være mere effektiv.

Dem som kan huske de glade dage hvor vin- og ølbryggerne forpestede luften i nabolaget, vil nikke genkendende til denne gennemtrængende odeur, og her er vi ved sagens kerne idet snegle elsker bl.a. rådne frugter som netop lugter gæret.

Man tager en mælkekarton (tom) og hælder en blanding af en halv liter vand tilsat 5 g gær (1/10 pakke) som forsødes med et par teskefulde sukker eller andet sødestof for at aktivere gærcellerne.

Læg kartonen på jorden eller grav den lidt ned hvis kunstværket skæmmer havens stramme linier.

Kartonen er nem at tømme og kan bruges flere gange. Bagefter kan man med god samvittighed snuppe en kold fra kassen.

Mvh. Christian

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis