Indbrud/tyveri fra båd

Så skete det også for mig, der har været ubudne gæster i min båd confused

Alt værktøj, lader, kabler, resevede, sikkerhedsudstyr og en helt masse andre ting er væk ! sad

Min dynatarter der pt. er afmonteret have de pænt placeret på en køje inden de havde tømt en spand med vand på gulvet, hvor den havde ligget.
Spanden er sikkert brugt til at slæbe noget af godset væk i (Dynastarteren var heldigvis ikke stjålet biggrin )

Hvordan sikre i jer, det bedste råd fik jeg forrige år - ryd op så der ikke er noget at se udefra og lad være med at låse til kahytten (så brækker de bare døren op - hvis de vil ind)

Slæber i altid værktøj og reservedele med jer når båden forlades og hvis ja, hvordan pakker i det så ?

Andre gode råd modtages med kyshånd smile

>>Hilsen Lars cool
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor ligger din båd - jeg er så heldig at min ligger bag et aflåst hegn.
Ja man skal helst ikke friste folk med at lade ting ligge fremme.
Desværre er mange tyve totalt forvrænget oppe i knolden.. Jeg talte engang med en der havde overbevist sig som om at han gjorde folk en tjeneste, får så får de jo helt nyt fra forsikringen..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Du skal nok ikke lade din båd være ulåst, så får du ihvertfald problemer med forsikringen, men ideen med at så meget som muligt er stuvet væk, er nok en god ide.
Men det kan jo ikke lade sig gøre med alt, man tager jo ikke redningflåde ud af holder, gps, radar osv.

Jeg har ikke været uheldig endnu, men jeg bor heldigvis også så langt væk fra alting ,at vi ikke har så mange af denne slags samfundsdestruktive gerninger.

Jeg har hørt om redningsflåder der er sprættet op for at få fat i medicin, en sådan gerning er dog noget af det mest nederdrægtige man kan finde på, det er jo folks liv man spøger med, når man ødelægger redningsudstyr.
Jeg har selv monteret en alarm med 2 bevægelses sensorerer på min skude. Den kostede 450 Kr.
Har set en der monteres med kamera, simkort, temperatur og vandføler. Hvis du får brand ombord, hvis der kommer vand i din båd, hvis din batterispænding bliver for lav får du en sms på din mobiltelefon, men det bedste er at når tyveknægtene kommer ombord, tager kameraet automatisk et billede af dem og sender det via mms til din mobiltelefon. Der kan købes en del extraudstyr til det system. MEN... det er heller ikke billigt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis