Spindeltrappe i stål/træ

Hej,

Vi leder en spindeltrappe i stål med trin i træ (helst fyr)

Vi har kikket på Timberman's Milano (Dolle) som er rigtig flot (men dyr - også i Tyskland) og vi har kikket på Arkés Phoenix som også er pæn på afstand :-)

Vi skal have ca. 8m matchende balkongelænder med også.
Diameter ca. Ø150cm
Etagehøjde: 277cm

Vi er meget hook'ed på Timberman's balkongelænder som er meget let og luftigt at se på (ligner meget Prova)

Kender i nogle andre alternativer??
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Staun
Vi fik produceret en et-vangstrappe i sortlakeret stål og fik skabeloner med til trinene, så vores tømrer fremstillede trin i lærketræ.
Producenten var BSDesign ApS, Bjarne Schmidt kom selv over fra Jylland til Hundested for at se stedet.
Kan kun anbefales.
Hej
Frank B.
Citat fra f.brodersen

Hej Staun
Vi fik produceret en et-vangstrappe i sortlakeret stål og fik skabeloner med til trinene, så vores tømrer fremstillede trin i lærketræ.
Producenten var BSDesign ApS, Bjarne Schmidt kom selv over fra Jylland til Hundested for at se stedet.
Kan kun anbefales.
Hej
Frank B.


Tak for svaret - har haft snakket med ham. Han lyder meget kompetent, men desværre uden for vores prisleje
[Indlæg slettet]
jeg vil lige sige at gelænderet til timbermans trappe er noget "pangelværk" som vi vil sige i jylland. Det er slet ikke i samme kvalitet som provas. Jeg købte en Berlin trappe Timberman/dolle ,- gelænderet der fulgte med svarede slet ikke til prisen for det. Så laver et selv

mvh jan
Citat fra jancar

jeg vil lige sige at gelænderet til timbermans trappe er noget "pangelværk" som vi vil sige i jylland. Det er slet ikke i samme kvalitet som provas. Jeg købte en Berlin trappe Timberman/dolle ,- gelænderet der fulgte med svarede slet ikke til prisen for det. Så laver et selv

mvh jan


Ja, vi skal over til Frøstrup og kikke på det imorgen, så må vi se. Men jeg har nu også haft lidt betænkeligheder ved de meget tynde gelændere.
Annonce
deres finish er heller ikke pæn, og så er det noget tyndt larkeret stål af en slags... Prøv evt at undersøge i tyskland hvad trappen koster uden gelænder. I mit tilfælde udgjorde prisen for gelænderet ca 6000 kr. Detvar en tåbelig pris.

mvh jan

Der er flere soindeltrapper på markedet, men den mest robuste må være Klan fra Arke´.

Som du kan se på deres hjemmeside, bliver trappen leveret med trin af bøgetræ. www.arke.dk

Fåes også i flere størrelser.

Hilsen Arne

prøv evt http://lbtrappen.dk/ det er lækker håndlavet kvalitet til en rigtig god pris.

http://www.lyrk.dk
Skrevet af f.brodersen på 26 mar 2008 12:43
så vores tømrer fremstillede trin i lærketræ.
Hmm, og tømrer var enig med dig om at det var en fornuftigt valg ?

Lærk at da slet ikke egnet til det formål, jeg ville have valgt Ask, bøg eller Eg som er væsentligt mere holdbart og stadig en rimelig lys træsort, skulle det være mærkere ville merbau eller mahognien have været valget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis