Træ/alu vinduer

Min mand og jeg skal købe et hus, som skal have den helt store omgang. Vinduer og døre skal også udskiftes, og i den forbindelse overvejer vi kraftigt træ/alu vinduer. I det tilbud, som vi har fået fra trælasten, er der et tilbud på vinduer fra Rationel. Er der nogen, der har erfaringer med dette produkt? Eller nogen som kan anbefale noget andet?

Hilsen Henriette

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Juncher

Min mand og jeg skal købe et hus, som skal have den helt store omgang. Vinduer og døre skal også udskiftes, og i den forbindelse overvejer vi kraftigt træ/alu vinduer. I det tilbud, som vi har fået fra trælasten, er der et tilbud på vinduer fra Rationel. Er der nogen, der har erfaringer med dette produkt? Eller nogen som kan anbefale noget andet?

Hilsen Henriette


Jeg kan kun anbefale Aldus serien fra Rationel.
Tråden på ingeniøren som Bent Andersen henviser til omhandler Velfac vinduer som er en helt anden konstruktion end Rationel/Aldus.

Velfac har fået meget dårlig omtale på det seneste - specielt når det handler om renoveringsopgaver.

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har godt set programmet Basta omhandlende Velfac 200 vinduer, så jeg er bekendt med problematikken der. Ikke så heldigt for et ellers velrenommeret firma... Rationels vinduer er jo et traditionelt trævindue med alufront, så konstruktionen er en helt anden end Velfacs, som du også skriver, Buch. Vi har selv kig på Patus+ serien. Er der andre fabrikanter, som kan matche kvaliteten? Fx. Hvidbjerg Vinduet, Vildbjerg Vinduet, Ideal Combi, Outline? Vi har på forhånd sorteret lavpris-fabrikanterne fra...

Hilsen Henriette

 

Citat fra Juncher

Jeg har godt set programmet Basta omhandlende Velfac 200 vinduer, så jeg er bekendt med problematikken der. Ikke så heldigt for et ellers velrenommeret firma...
Hilsen Henriette


Jeg vil ikke rive for meget op i debatten igen men synes det er sørgeligt at man stoler så blindt på hvad medierne siger... sad
Selvom jeg ikke synes den debat skal overskygge mit indlæg, vil jeg godt lige kommentere det: Jeg ved ikke helt om man kan kalde det at stole blindt på, hvad medierne siger. Medierne fremlægger det naturligvis på sådan en måde, at den pågældende virksomhed mere eller mindre bliver hængt ud. Og ikke på den fede måde wink Så det er jo dét forbrugerne har at forholde sig til, indtil de får et andet indtryk. Det er selvfølgelig ikke forbudt at bruge sin sunde fornuft. Men jeg er ikke selv interesseret i Velfacs vinduer, da aluminium indgår i selve konstruktionen.

Hilsen Henriette

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg kan kun sige at i skal prøve at se på Ideal-combi. Supergode produkter til fornuftig pris.
Citat fra coes

Jeg kan kun sige at i skal prøve at se på Ideal-combi. Supergode produkter til fornuftig pris.


Det vil vi da gøre. Tak for tippet smile

Hilsen Henriette

 

I skal holde fingrene langt væk fra Outline vinduer. De kender ikke til ordet Finish på deres vinduer.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Tak for dette tip, Claus smile

Vi var i byggemarkedet igår og kigge på Rationels vinduer. Der kiggede vi også på deres trævinduer. Ingen tvivl om at disse er langt flotte end træ/alu vinduerne, men... vi orker bare ikke alt det malearbejde. Hvis der skal trævinduer i, har vi overvejet mahogni. Hvidmalet på indersiden. Disse skal selvfølgelig have olie udvendigt, men dette kan nemt klares, da det ikke er samme præcisionsarbejde som maling. Men vi er dog lidt i tvivl om de bliver for mørke. Altså om indtrykket bliver for mørkt. Men det kan selvfølgelig også blive en flot kontrast til huset, som skal være hvidt eller sandfarvet. For hulen da, hvorfor skal udvalget også være så stort

Hilsen Henriette

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også