Mexicansk ovn ctr. terrassevarmer

Hej,

Vi overvejer at anskaffe en terrassevarmer til gas, da vi gerne vil have det sidste ud af sommeraftenerne.

Men, nu er vi kommet i tvivl. Vi har fra flere sider hørt, at sådan en fætter "kun" sørger for varme i hovedhøjde. De selv samme har klart anbefalet os en lerovn til brændefyring....det skulle også være hyggeligere.

Er der nogen erfaringer??

Med venlig hilsen
Lars
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med skorstenen på sådan en mexikansk fætter, den sidder ikke ret højt over jorden, er det ikke noget gris med lugten. Intet brænde er jo røgfrit, og sprittabletter bliver vel lidt dyrt i det lange løb.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Ovnens skorsten er ikke et problem (hvis ikke teressen er overdækket) en sådan ovn med skorsten brænder forbløffene rent! Har en kammerat der købte en i FDB til 300 i støbejern, den har vist sig at være alletiders tros min skepsis..

Peter
Jeg må sige, at vi også er blevet noget overrasket over den, vi har anskaffet os.

Den oser ikke og så varmer den ikke kun op af skorstenen. Den er af lertøj, så den bliver dejlig varm på hele ydersiden.

Og hvis man finder dem, så skorstenen kan tages af, er de også ganske gode til at grille over.

SMC
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også