Nedgravning af akumuleringstank?

vi har fået installeret en ældre HS-tarm fastbrændselkedel samt en 800 liters akumuleringstank. Derudover en ladomatventil til at styre vandflowet. Jeg syntes dog jeg har lidt problemer med at holde den varm natten over. Jeg fyrer normalt tanken op til ca. 70-80 grader og næste morgen er den nede på 30-40 grader - er det "normalt"?

Det skal siges at det er et ældre hus på 165kvm. som sikkert kunne være bedre isoleret!

Men jeg har nu fået den - syntes jeg selv - geniale idé at grave en ekstra tank på 1500 liter ned i haven (jeg syntes ikke jeg har plads til den indendøre)

Men jeg er dog i tvivl om der vil kunne etableres nok cirkulation til tanken, hvis den ligger så meget under kedlens niveau!?

Gode råd modtagesconfused

Mvh. Jesper
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville egentlig ikke grave en tank ned. Mest fordi jeg ikke bryder mig om dette, Umuligt at tjekke for rust og vedligeholde. Men jeg har intet belæg for dette.

Er det nu også nødvendigt at benytte 1500l koblet sammen med dine 800l. Mon ikke du kan 'nøjes' med en anden tank på 500-800liter? som du kan få plads til indendøre.

Er din gamle akk. tank velisoleret? er din rørforbindelser ordentligt isoleret?

Jeg har desærre ikke noget konkret viden jeg kan hjælpe med, men der findes noget her:

http://www.biovarme.dk/akkumuleringstank.asp
Hej.
jeg bor også i et gammelt hus på 144 m2. Har en 1200 akkutan og når jeg fyrer den op til 80 grader om aftenen er den ca 60 grader næste morgen. Men undersøg hvor meget den taber i varme på et døgn ved at lukke af til den for kan jo være den skal isoleres bedre. nin står i min carport og isoleret af det man laver kølebiler af og den taber under 4 grader på et døgn hvor der er -5 grader. Tror ikke jeg ville grave en tank ned du, du skal tænke meget på udluftning. Cirkulationen kan klares med en pumpe. Kan dit fyr klare en så stor tank ? Mit fyr er på 25 kw og der anbefales ca 1000 l akku tank. Hilsen Jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis