ang vaskemaskine

hej

vores vaskemaskine er ved og stå af. så hvad for en skal man så vælge??
vi er en familie på fire (tvillinger på 1 mdr) så der bliver vasket en del lige nu.
Det skal være en god en,energibesparende(helst alle de aér man kan få), 6 kg, et godt mærke, gennemsnitspris på ca 4000kr.

hilsen mikael
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Michael

Hvor mange vask vasker i om ugen.
En almindelig maskine i prisleje 3000,00 til 6000,00 kr er beregnet til at vaske 3 til 6-7 vask om ugen. En forventet levetid er ligeledes på 3 til 7 år. Vasker man mere end 7 vask om ugen er der kun få mærker som kan holde til det, Miele, Asko og (Siemens i den dyre ende),De har også en væsentlig længer levetid 10-20 år.
Mange kikker efter A mærket maskiner og det er også udemærket men pas på, det er ikke altid godt at maskinen bruger for lidt vand, de fleste folk bruger for meget sæbe hvorved sæben ikke bliver ordentlig skyllet ud af tøjet da der ikke er vand nok til dette. Det ses ved at der foreks. er hvide skjolde på tøjet.
Når du skal ud og kikke på maskiner så skal du ikke vælge en af de store forretningskæder, de er ikke billigere end de små. Vælg en butik hvor ejeren også er i butikken, de er interesseret i at give dig en ordentlig service så du også kommer igen når du næste gang skal købe et køleskab. husk altid at prutte om prisen ellers snyder du dig selv.

Hilsen Karsten
Miele har altid været kram og toppen af poppen. De har mange fine modeller.
Med det behov ville vi nok også gå efter en 'tysker', men hold lige øjnene åbne - mange af de anerkendte mærker fremstiller også maskiner til lavpriskæderne, men under et andet navn.

Når vi snakker OPvaskemaskiner, så er Bosch og Siemens stort set samme maskiner, og de forhandles også gennem lavpriskæder, vistnok under navnet Blomberg, ret os hvis vi tager fejl.

Og lur os hvis ikke det samme foregår på vaskemaskiner.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Citat fra Service Tekniker

Mange kikker efter A mærket maskiner og det er også udemærket men pas på, det er ikke altid godt at maskinen bruger for lidt vand, de fleste folk bruger for meget sæbe hvorved sæben ikke bliver ordentlig skyllet ud af tøjet da der ikke er vand nok til dette. Det ses ved at der foreks. er hvide skjolde på tøjet.
Hilsen Karsten


Det er da ikke noget argument for at ikke at købe en vandbesparende maskine. Folk må lære at bruge den rette mængde vaskepulver.

Lidt groft (og jeg ved godt, sammenligningen ikke holder i retten) kunne man sige - du skal ikke købe en økonomisk bil, for du kan ikke finde ud af kun at fylde benzin på én gang om ugen i stedet for to.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis