Brændeovn med isokern i skorsten, men ingen Leca

Hej,

Jeg har netop installeret brændeovn i på en eksisterende skorsten med isokern. Efter skorstensfejerens anvisning blev der skiftet renselemme i kælder og på loft til en model med to dæksler. Alt ok.

Ved montering af røgrøret til brændeovnen løb der imidlertid ca. 2 sorte plastsække ud med leca-perler.

Min spørgsmål er nu: Kan jeg risikere, at skorstensfejeren vil kræve, at vi hælder leca-perlerne i skorstenen igen (det er formodentlig umuligt!!!)

Mvh Klavs
Hej, Jeg har netop installeret brændeovn i på en... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra www.spotvvs.dk

OK, dvs. du har selv haft løs leca i din skorsten? og jeg kan forstå at du har efterfyldt din skorsten med Leca blandet med cement.

Hvordan gjorde du det, det kan være Klavsf kan bruge et fif om hvordan man retter op på problemet.

Jeg kan kun give dig og isokern ret i at der skal cement i lecaen, fanden tage dem der springer dette over, de burde selv have lov til at sidde med 10 figre oppe i et hul for at stoppe udtømingen

Venlig hilsen

Klaus


Det er netop det de kommer til at lave om.
Citat fra www.spotvvs.dk

Jamen hvordan gjorde du?

Venlig hilsen

Klaus


Jeg har intet gjort endnu - afventer syn- og skønsrapport.

Der er vel ingen anden udvej end at åbne skorstenen i top og bund og starte forfra når de løse leca nødder er fjernet.

I vores tilfælde skal skorstenen helt ned og op igen.
Afventer du også på syn- og skønsrepport, hav tålmodighed vores byggesag kører nu på 3. år sad

Venlig hilsen

Klaus
JGK jeg håber da at du har en anden varmekilde, da det ellers kan blive nogle lange kolde år inden den bliver lavet.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Citat fra FWM

JGK jeg håber da at du har en anden varmekilde, da det ellers kan blive nogle lange kolde år inden den bliver lavet.


Har installeret et nyt fyr med skorsten gennem væg af samme årsag.
Hold da op det går stærkt her!!!

Jeg startede denne tråd og har nu en status. Skortensfejeren har sagt, at nu må vi se, når vi begynder at tænde op, om det bliver et problem med de manglende leca-perler. Hvis der kommer løbesod må vi tage den der fra. Ellers havde han ingen kommentarer...

Tak til alle for interessen!

Mvh Klavs
Det der kan ske når der ikke er leca i skorstenen, er at røret kan revne pga det arbejder under drift. Og revner de, bliver skorstenen kasseret. Lecaen er med til at gøre isokern rør mere stabile, så de ligger i spænd.. Desuden isolerer det, så man holder en ens, og varm temp. på røgen hele vejen igennem skorstenen.


Mvh
Skorstensfejeren.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis